رئیس اداره حقوقی اوقاف یزد:

از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ رقبه از موقوفات استان یزد سند دار شده اند

رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: امسال ۲۰۰ رقبه از موقوفات استان یزد سند دار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید جعفری پور، رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف و امور خیریه استان یزد در خصوص سند دار کردن موقوفات استان یزد گفت: بر اساس توافقنامه سازمان اوقاف و سازمان ثبت و اسناد کشور تعداد ۱۵۲ رقبه موقوفه برای اولین بار با سند اولیه صادر و ۴۸ رقبه موقوفه نیز تعویض سند شد که مساحت اسناد صادر شده قریب به ۱۵۵ هزار مترمربع است.

جعفری پور افزود: ارزش ریالی رقباتی که سند‌های آن صادر شده قریب به ۷۷۰ میلیارد ریال است.

او تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیش از ۱۰ هزار سند مالکیت صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف استان ادامه داد: در استان یزد قریب به ۴۵ هزار رقبه وجود دارد که از این تعداد ۷۰ درصد آن کاربری کشاورزی دارد.

او اظهار داشت: با توجه به مشخص نبودن حدود برخی موقوفات و مشکلات عدیده‌ای که در این عرصه وجود دارد، اولویت اصلی اوقاف، سند دار کردن موقوفات به منظور کوتاه کردن دست سود جویان است.

جعفری پور شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا پایان امسال بیش از ۵۰۰ سند دیگر صادر می‌شود.

او از تشکیل کارگروه ویژه‌ای با همکاری اوقاف و سازمان ثبت اسناد استان خبر داد و گفت: امسال تعدادی از رقبات موقوفات، نقشه برداری و در سامانه کاداستر ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.