بیش از ۳۰ دستگاه آشکارساز طی امسال در گمرکات راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل گمرک ایران از برنامه‌های گمرک برای تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی به منظور افزایش حجم مبادلات تجاری به ویژه با کشور‌های همسایه خبر داد.

محمد رضوانی فر  با حضور در وزارت امور خارجه و در نشست وبینار تخصصی با سفرای جمهوری اسلامی ایران و روسای نمایندگی‌ها در کشور‌های همسایه ، در خصوص حجم مبادلات تجاری ایران با کشور‌های همسایه گفت: در سال ۱۴۰۱ حجم مبادلات تجاری ایران با کشور‌های همسایه ۵۸ میلیارد دلار بود که از این میزان ۳۰ میلیارد دلار آن به صادرات و ۲۸ میلیارد دلار آن به واردات اختصاص یافت.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان "مهار تورم، رشد تولید" و نقش محوری گمرک در خصوص تحقق این شعار در حوزه گمرک اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند با استمرار در برنامه ریزی مدون و راهبردی خود و با هدف تحقق شعار سال در حوزه گمرکی در جهت تسهیل و تسریع تشریفات گمرکی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به ذینفعان گام بردارد.

معاون وزیر اقتصاد  در این نشست با تاکید بر اهمیت تجهیز گمرک به ابزار‌های الکترونیکی و دستگاه‌های آشکارساز (X_RAY) به منطور سرعت بخشیدن به انجام تشریفات گمرکی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری بیش از ۳۰ دستگاه آشکارساز (X_RAY) در گمرکات کشور راه اندازی خواهد شد.

رضوانی فر بر لزوم برگزاری نشست‌های مشترک مرزی بصورت دوره‌ای تاکید کرد و افزود: دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک در این خصوص با جدیت در حال برنامه ریزی و پیگیری است.

برچسب ها: گمرک ، تجارت خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار