انجام بیش از هزار و ۵۰۰ ماموریت فوریت‌های پزشکی در کردستان

در طول یک هفته گذشته هزار و ۵۳۶ ماموریت خدمات فوریتی پزشکی و بیش از ۶ هزار پاسخ به تماس با مرکز دسیپچ اورژانس در کردستان به ثبت رسید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مدت هفته قبل (۱۲ لغایت ۱۹ فروردین ماه جاری)،  هزار و ۵۳۶ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به بیماران و مصدومین توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

 رضا پیرا  با بیان اینکه، در مدت مذکور همکاران ما در مرکز دیسپچ اورژانس پاسخگوی ۶ هزار و۸۶۳ تماس‌ تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره‌های لازم بوده اند، گفت: ماموریت‌های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده است شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که در کل هزار  و ۱۳۶ مورد این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها است.

او با اشاره به انجام ۲۶۵ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۱۳۵مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت هفته گذشته، ابراز کرد: طی مأموریت‌های انجام شده ۲۵۴م صدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۵۵۷ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۳۱۳ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۵۰ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد و اظهار نمود: ۵۲ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۷۶ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

او گفت: متاسفانه در مدت زمان مذکور تعداد ۴۴۲ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است که می‌تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.