نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ما باید برای زهر تفرقه پادزهر داشته باشیم و این پادزهر چیزی جز حفظ وحدت و اتحاد جامعه اسلامی نیست.

  روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان،  حجت الاسلام مصطفی محامی در ‌نشست صمیمی با علما، معتمدین و سران طوایف شیعه و اهل سنت استان با اشاره به شب‌های قدر عنوان کرد: حضرت علی(ع) عمری را در مسیر صراط مستقیم الهی و در راه تقویت دین خدا و هدایت خلق خدا سپری کرد و یک لحظه از این مسیر فاصله نگرفت.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیث ثقلین افزود: حقیقت قرآن در وجود پیامبر(ص)، امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع) تجلی پیدا کرده به طوریکه قران آینه تمام نمای آنان است.

محامی بیان کرد: در آیات قرآنی تاکید شده که امت باید واحده باشد و طبیعتا تلاش پیامبر اکرم(ص) نیز در راستای تربیت یک امت واحده و تشکیل یک تمدن نوین اسلامی بوده که تا قیامت باقی بماند چرا که این دین خاتم است.

وی ادامه داد: بعد از پیامبر(ص) حضرت علی(ع) نیز همه عمرش را صرف این مسیر کرد و راه پیامبر را دنبال کرد و نقش حضرت علی(ع) در کنار پیامبر(ص) نقش ویژه و بی بدیلی بود به طوریکه حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: "هرگاه فتنه‌ای شعله‌ور می‌شد پدر و همسرم آن آتش را خاموش می‌کردند".

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) امام علی (ع) همان مسیر را ادامه داد و هنگام اولین واقعه بعد از رحلت رسول اکرم(ص) و انتخاب صورت گرفته با وجود اینکه آن انتخاب را قبول نداشتند به منظور حفظ امت واحده سکوت پیشه و عنوان کردند تا زمانی که کار مسلمانان پیش برود من تحمل و سکوت می‌کنم و در موقعیتی که جریان ارتدادها در جامعه پیش آمد و گروه‌هایی با دسیسه دشمنان بیرونی و توطئه منافقان اعلام خروج از اسلام کردند حضرت علی (ع) به میدان آمد تا این امت واحده استوار، پایدار و ماندگار باشد و به آن خدشه ای وارد نشود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در آن زمان مقام و موقعیت برای حضرت علی(ع) موضوعیت نداشت بلکه این جایگاه را وسیله ای برای تحقق عدالت و گسترش اسلام می‌دانست و تمام عمر نیز در همین مسیر تلاش کرد.

 محامی گفت: وقتی که امیرالمومنین(ع) به دست شقی‌ترین مردم سرش شکافته و در بستر مرگ قرار گرفت سه توصیه به فرزندان خود داشت ابتدا توصیه به تقوای الهی و دوم نظم در کار که منظور نظم در امور روزانه نیست بلکه نظم امر است یعنی امر حکومت و سازمان یافتن جامعه باشد و انسجام و وحدت در جامعه گسترش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار