طنین انداز شدن ندای الغوث الغوث در قزوین+ فیلم

همزمان با دومین شب از لیالی قدر و شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) ندای "الغوث الغوث" مردم مومن و خداجوی قزوین در آسمان طنین انداز شد.

اماکن مقدس و مذهبی قزوین در دومین شب از لیالی پرخیر و برکت و در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان پذیرای روزه داران قزوینی که این شب را بهترین فرصت برای استجابت دعاها، توبه و استغفار به درگاه الهی می‌دانند، بود.

مردم خداجوی قزوین با آوای الغوث، الغوث در این شب با طلب عفو و بخشش از خداوند و به مناسبت شهادت نخستین پیشوای مسلمین جهان با خواندن دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، ضمن قرار دادن قرآن بر سر، آوای توبه سردادند.

این در حالی است که جمع کثیری از مردم نیز در آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، فرزند بلافصل هشتمین پیشوای مسلمانان جهان و همچنین در جوار مزار شهدای شهر قزوین اعمال شب قدر را به جا آوردند.

بقعه چهار انبیاء، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده حلیمه خاتون (س)، امامزاده آمنه خاتون (س)، امامزاده بی بی زبیده (س)، مسجدالنبی (ص) و مسجد جامع شهر قزوین و بسیاری از مساجد، هیات‌ها و حسینیه‌های این شهر نیز میزبان شب زنده داران در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان است.

مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که از شامگاه سه شنبه تا بامداد فردا /چهارشنبه/ ادامه دارد، مردم مومن قزوین به خواندن قرآن و دعا می‌پردازند و ضمن سردادن ندای "الهی العفو، العفو" قرآن به سر گرفتند.

از نکات بارز این شب عزیز، حضور پرشور نوجوانان و جوانان در آیین‌های لیالی قدر و تضرع آنان به درگاه معبود بی همتا بود که معنویت خاصی به این مراسم بخشیده است.

همچنین در مراسم احیای شب‌های قدر پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام ۲۹ ساله عملیات خیبر و شهید ۲۵ ساله عملیات والفجر یک از معراج شهدای تهران به قزوین انتقال داده شده، زینت بخش محافل مذهبی استان قزوین است.

این شهدا به مدت یک هفته میهمان مردم خداجوی قزوین هستند که ضمن حضور در هیات‌های مذهبی و فرهنگی، مدعوین از برکات معنوی آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

برچسب ها: لیالی قدر ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار