رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تشدید بارش‌ها موجب شد تا هشدار قرمز برای استان صادر شود چرا که احتمال خسارت‌های جدی و نیاز به اقدامات فوری در ساعت‌های آتی وجود دارد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ورود سامانه بارشی به استان از بامداد امروز انتظار می‌رود تا روز جمعه شاهد بارش‌های متناوب باران توام با رعد و برق باشیم.

وی اضافه کرد: این بارش‌ها توام با وزش تندباد‌های موقتی بوده و در نقاط مستعد و مرتفع نیز همراه با بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تمامی نقاط استان تحت تاثیر این سامانه بارشی هستند و لازم است که تدابیر لازم به کار گرفته و توصیه‌های ارائه شده رعایت شود.

صابری با اشاره به اینکه احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز وجود دارد، اضافه کرد: در اثر بارش‌ها و ذوب برف‌ها احتمال جاری‌شدن سیل نیز دور از انتظار نیست لذا شهروندان از هر گونه اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

آبگرفتگی معابر شهری و روستایی به شکل گسترده و کاهش دید در جاده‌ها از مواردی بود که رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان به آن اشاره کرد و از شهروندان خواست تا در تردد‌ها آن‌ها را مد نظر داشته باشند.

وی با تاکید بر لایروبی کانال‌های آب توسط دستگاه‌های خدمات رسان تاکید کرد و یادآور شد: داشتن آمادگی و اقدام دستگاه‌های عضو مدیریت بحران نیز در روز‌های یاد شده لازم است.

صابری با اشاره به میزان بارش‌های روز جاری افزود: سردشت، پیرانشهر و ارومیه به ترتیب با ۲۲، ۲۱.۶ و ۱۰ میلی‌متر بارش پر باران‌ترین شهر‌های آذربایجان غربی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.