قهرمان آسیا: کارم را در سال جدید با مدال طلا آغاز کردم/ به دنبال دوبنده تیم ملی در جهانی هستم

امین میرزازاده گفت: در مسابقات آسیایی قزاقستان روی کشتی هایم تسلط داشتم و خدا را شکر در سال جدید کارم را با مدال طلا آغاز کردم.

سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روز‌های ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار شد و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال با برتری ۲ بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید. 

در همین راستا امین میرزازاده پس از مدال طلای آسیا، گفت: بعد از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ اولین مسابقاتی بود که در آن کشتی گرفتم، خدا را شکر می‌کنم که با مدال طلا در سال جدید کارم را آغاز کردم. این دوره از رقابت‌ها در سطح بسیار خوبی برگزار شد، از همه مردم خوب کشورم ممنونم که در شب‌های قدر ما را دعا کردند و این قهرمانی را به همه این عزیزان تقدیم می‌کنم. 

نایب قهرمان جهان درباره مبارزه فینالش با حریف چینی، اظهار داشت: حریف چینی یکی از حریفان خوب من است چرا که جزء ۱۰ نفر برتر جهان در سنگین وزن است، اما من مقابل او حساب و کتاب شده کشتی گرفتم. روی کشتی مسلط بودم و اجازه کار به این کشتی گیر را ندادم و توانستم با یک نتیجه منطقی و مطلوب قهرمان شوم. 

میرزازاده درباره برنامه‌اش برای آینده، عنوان کرد: همانطور که گفتم مسابقات قهرمانی آسیا اولین تورنمنت من بعد از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ بود. در ادامه راه باید دید کادر فنی تیم ملی کشورمان چه تصمیمی درباره ما می‌گیرد. تمام تلاشم را می‌کنم اگر به دوبنده تیم ملی رسیدم در جهانی ۲۰۲۳ ضمن نتایج خوب و کسب سهمیه المپیک پاریس، صاحب یک مدال خوشرنگ نیز شوم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار