رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد که کمک‌های خیرخواهانه و وجوه نذری خود را در شبکه‌های اجتماعی پرداخت نکنند.

سرهنگ علی‌محمد رجبی، با اعلام این مطلب که شهروندان وجوه نذری و کمک‌های مالی خود را در شبکه‌های اجتماعی پرداخت نکنند، گفت: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و ارسال پیام‌هایی با عناوین کمک‌های خیرخواهانه و وجوه نذری درصدد دسترسی غیرمجاز به اطلاعات بانکی افراد و کلاهبرداری از حساب بانکی آن‌ها هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود: افراد دقت داشته باشند که جهت هرگونه کمک خیرخواهانه باید به موسسات دارای مجوز رسمی از مواد ذیصلاح مراجعه کرده و از همکاری با افراد ناشناس خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال سوء استفاده از اطلاعات بانکی یا کلاهبرداری توسط مجرمان سایبری وجود دارد از شهروندان درخواست کرد که وجوهات خود را در محل معتبر پرداخت کنند.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: نرم افزار‌های مذهبی، ادعیه و ... نیز در این ایام مناسب‌ترین راه برای ارسال بدافزار‌ها خواهد بود؛ پس لازم است افراد نرم‌افزار‌های مورد نیاز را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و نصب کنند.

برچسب ها: پلیس فتا ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مستقیم برزید به حساب مسولین فرتوک
آخرین اخبار