پیش بینی کاهش دما در لرستان

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی قوی تا ظهر امروز در استان کاهش می‌یابد، اما افت دما‌های شبانه طی از امشب تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود.


زینب اکبری معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان روز پنجشنبه بیان کرد: بر اساس الگو و نقشه‌های هواشناسی، لرستان تا اواسط وقت امروز با فعالیت سامانه بارشی شاهد رگبار‌های شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید به ویژه در مناطق مرکزی، نیمه شرقی و جنوب شرق مواجه خواهد بود.

او اظهار داشت: هسته اصلی فعالیت سامانه بارشی تا ساعات آینده در استان فعال و بر اساس هشدار‌های صادره، آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها قابل انتظار است همچنین امشب و اواسط فردا به دلیل رطوبت و گذر موج ها، در نقاطی از استان بارش‌های رگبار‌های پراکنده و وزش باد قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان  ادامه داد: جنوب الیگودرز، شهر‌های شول آباد و سپید دشت و روستا‌های اطراف این مناطق در معرض خطر آبگرفتگی و سیلابی شدن قرار دارند که توصیه می‌شود که اقدامات لازم جهت کاهش مخاطرات انجام شود.

اکبری با بیان اینکه این سامانه بارشی بعد از ظهر فردا از استان خارج می‌شود تصریح کرد: امشب در ارتفاعات شمالی و جنوب شرقی رگبار برف و بامداد شنبه نیز دمای صفر و حتی زیر صفر در استان قابل انتظار است بنابراین احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات زراعی، جالیزی و باغی وجود دارد و به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

 

برچسب ها: دمای هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.