آخرین اخبار از سیل لرستان؛

برق ۲۵۲ روستای لرستان وصل شد/ تخریب ۸ واحد مسکونی در روستا‌های الیگودرز

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: برق ۲۵۲ روستای این استان که براثر بارش باران قطع شده بود وصل گردید و تلاش برای برطرف کردن مشکل ۱۵ روستای دیگر ادامه دارد.

مهران امیری سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: بر اثر بارش و باد شدید از ۲روز گذشته تاکنون برق ۲۶۷ روستا با یکهزار و ۵۷۹ خانوار در سطح استان قطع شده بود که با آمادگی و تلاش نیروهای شرکت توزیع برق در حال حاضر برق ۲۵۲ روستا وصل شد و فقط ۱۵ روستا با ۹۶ خانوار بدون برق هستند .

او ادامه داد: ۱۵ روستای بدون برق مربوط به شهرستان خرم آباد و مرگسر هست که در اولین فرصت همکاران نسبت به رفع خاموشی این روستاها اقدام خواهند کرد.

 غلامرضا لونی، رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز گفت: ۸ واحد مسکونی در روستا‌های بخش زز و ماهروی الیگودرز بر اثر بارش شدید باران تخریب شد.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه کلیه عوامل امدادی الیگودرز قبل از شروع بارندگی‌ها در حال آماده‌باش بودند، افزود: میزان قابل‌توجهی از بارش‌های در شول‌آباد رخ داد.

 تخریب ۸ واحد مسکونی در روستا‌های الیگودرز

رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز با اشاره به اینکه واحد‌های مسکونی تخریب‌شده توسط عوامل امدادی مورد ارزیابی قرار گرفت، عنوان کرد: اقلام امدادی برای اسکان اضطراری در بین آسیب‌دیدگان توزیع‌شده است.

او بیان کرد: یکی از فرسوده‌ترین بافت‌های روستایی کشور در ۲ بخش ززوماهرو وذلقی الیگودرز قرار دارد که به‌محض بارش نزولات آسمانی خساراتی به واحد‌های مسکونی وارد می‌شود.

لونی گفت: راه‌های ارتباطی الیگودرز با تلاش راهداران در حال بازگشایی است و ارزیابی سایر روستا‌ها نیز بلافاصله انجام می‌شود.

هلال‌احمر به ۴۴۷ نفر گرفتار در سیلاب، امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در پی بارش‌های اخیر، هلال‌احمر لرستان به 447 نفر گرفتار در سیلاب، امدادرسانی کرد.
محمد قدمی  اظهارداشت: در پی بارش‌های اخیر در استان لرستان، به ۱۶ روستا امدادرسانی شد، همچنین طی چند روز اخیر به ۱۱۱ خانوار در قالب ۴۴۷ نفر امدادرسانی انجام گردید.

او افزود: در این بارندگی نیز ۳۹۶ نفر اسکان داده شدند و تخلیه آب از هشت منزل که دچار آبگرفتگی شده بودند، انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان تصریح کرد: ۶۹ چادر اسکان نیز برای اهالی روستای کمندان، شهر درب‌گنبد، روستای چم‌گنجعلی و چم‌گز پلدختر برپا شد، علاوه بر این نیز ۲۶۹ عدد پتو، ۲۸ بسته مواد غذایی نیز در بین افرادی که دچار سیلاب شده بودند، توزیع گردید.

 

برچسب ها: برق ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.