یوناما:

خروج از افغانستان را بررسی خواهیم کرد

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد کارمندان زن باید اجازه کار در نهادهای این سازمان را داشته باشند.

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) هشدار داد اگر کارمندان زن اجازه کار در نهادهای این سازمان را نداشته باشند، گزینه خروج از کشور را بررسی می‌کند.

یوناما تعلیق کار زنان در نهادهای سازمان ملل را توسط طالبان تبعیض ‌آشکار و در تضاد با اصول این سازمان خوانده است. 

یوناما اعلام کرد این آخرین اقدام از یک سلسله اقدامات تبعیض‌آمیز است که توسط مقام‌های حاکم طالبان به هدف محدود کردن شدید مشارکت زنان و دختران در اکثر موارد زندگی عامه و روزمره در افغانستان صورت گرفته است.

دفتر یوناما در این اعلامیه به‌صورت واضح بیان کرده است، در صورتی که طالبان کار زنان در این نهاد را مستثنا قرار ندهند، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان فعالیت خود را متوقف خواهد ساخت. در بخشی از این اعلامیه همچنان آمده است که پیامدهای ناگوار توقف فعالیت یوناما بر دوش طالبان خواهد بود.

یوناما در حالی از توقف فعالیتش در افغانستان هشدار می‌دهد که حدود ۲۰ نهاد زیرمجموعه سازمان ملل متحد که عبارتند از سازمان غذا و کشاورزی، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی‌، سازمان بین‌المللی کار، سازمان بین‌المللی مهاجرت، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه ملل متحد، برنامه اسکان بشر ملل متحد‌، بخش بانوان ملل متحد، ‌ برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز‌، ماموریت هیات معاونت سازمان ملل متحد، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد، پروگرام انکشافی ملل متحد، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، صندوق جمعیت ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، موسسه آموزش و تحقیقات ملل متحد، برنامه مین‌روبی ملل متحد، دفتر خدمات پروژه ملل متحد، برنامه غذای جهانی، سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی هم اکنون در افغانستان مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار