آیین افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در مسجد جامع حکم آباد تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن گفت: باید تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های قرآنی در جامعه تحقق یابد و دستگاه‌های متولی باید کمک کنند تا یکسری فعالیت‌ها در زمینه قرآنی انجام شود.

 وی با تاکید بر اینکه باید در این برنامه‌ها علاوه بر حفظ و قرائت قرآن کریم به آن تدبر، تفکر و تامل کنیم گفت: پس از تفکر در قرآن در جهت عمل به قرآن کریم تلاش کنیم تا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه باید قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها و نیز سطح جامعه حاکم باشد گفت: این حرکت‌هایی که در کشور‌های اسلامی می‌بینید همگی به برکت همان فرهنگ قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: درست است مردم از نظر اقتصادی در جامعه در فشار هستند اما حضور پر شور آنها در مراسم روز قدس نشان از اعتقاد به فرهنگ قرآنی است و خداوند برای پیروزی مسلمان و مومنان وعده داده است.

امام جمعه تبریز گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه را از برکات امام راحل عظیم الشان برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) قرآن را از قبرستان‌ها به متن جامعه آوردند امروز می‌بینیم که یک شاگرد دبستانی حافظ و قاری قرآن است این برای ما افتخاری بس بزرگ است.

وی ادامه داد: هر کس در رابطه با گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کند جهاد در راه خدا کرده است بسیاری از فرزندان ما از همین جلسات قرآنی به حوزه‌های علمیه جذب می‌شوند به همین جهت مربیان قرآنی باید در رابطه با جذب فرزندان قرآنی به مدارس دینی بسیار تبلیغ کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار داشت: به برکت همین جلسات قرآنی جوانانی تربیت شدند و در دفاع مقدس حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.