مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۱۴۰۱ به ۱۵.۱ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۷.۹ درصد)، ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : با تعامل خوب با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی طی سال گذشته در جذب تسهیلات مشاغل خانگی موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدیم.

وی میزان سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان کرمانشاه در سال گذشته را ۱۰۳ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات مشاغل خانگی به صورت قرض‌الحسنه است؛ که علاوه بر جذب این سهمیه از سهمیه سایر استان‌ها جذب داشتیم و در مجموع ۱۰۶ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که مورد تقدیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور قرار گرفتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سفر پر خیر و برکت رییس جمهور نیز تسهیلات خوبی اختصاص یافت که روند ابتدا کند بود، تا اینکه در اسفندماه سال گذشته قرارگاه ملی اشتغال به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور با حضور استاندار و مدیران اجرایی تشکیل جلسه داد و الان روند تسریع یافته و نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل این سفر تسهیلات ویژه اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی تشریح اقدامات سال گذشته، به بهبود کم سابقه نرخ بیکاری فصلی استان اشاره کرد و گفت: مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود از وضعیت بیکاری کشور، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۱ را ۱۵.۱ درصد اعلام کرده که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۰ (۱۷.۹ درصد)، ۲.۸ درصد کاهش داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.