مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ثبت نام ۱۱ هزار نفر کارگر، بازنشسته و سایر گروه‌های هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تهیه مسکن یکی از موضوعات مهم برای کارگران و بازنشستگان است، گفت : حداقل ۵۰ درصد حقوق کارگران صرف هزینه‌های اجاره بها می‌شود و همین مساله باعث شده کارگران در بقیه هزینه‌های زندگی با مشکل روبرو شوند.

او گفت : در راستای رسیدن به اهداف طرح اقدام مسکن ملی، مطابق اصل ٣١ قانون اساسی و ماده ١٤٩ قانون کار و آیین نامه اجرایی آن در خصوص مسکن کارگری تکالیفی برای تأمین مسکن بر عهده جامعه کارفرمایی و دولت در تبصره‌های ۱ و ۲ این ماده پیش‌بینی شده است.

عزیزی افزود: کارگروه مسکن کارگری با هدف اجرای تفاهم نامه سه جانبه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران که احداث ٢٠٠ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فاقد مسکن؛ احصاء نیازمندی‌هایی را با بهره مندی کامل از ظرفیت ها، زمین و منابع مالی موجود در سطح استان کرمانشاه در دستور کار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از کارفرمایان خواست با همکاری اتاق تعاون و اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری نسبت به تهیه زمین در کنار شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.