استاندارخراسان جنوبی گفت: در بعضی از شهر‌های خراسان جنوبی مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی حدود ۳۰ درصد است که باید در انجام اقدامات مورد نیاز در این باره تسریع شود.

 قناعت در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: استان در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع رتبه سوم کشور را به دست آورده است.

او افزود: این نکته به معنای آن نیست که مردم در طرح نهضت ملی مسکن هیچ مشکلی ندارند بلکه در موضوعاتی چون تسهیلات، حق بیمه کارگری، پروانه ساختمانی و … با مواردی رو به رو هستند و برای حل دیگر مشکلات موجود هم مکاتبه و در دیدار‌های تهران رفع آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

او با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در راستای کاهش نرخ ۱۸ درصد تسهیلات مسکن برای متقاضیان خراسان جنوبی، گفت: با عنایت به افزایش نرخ تسهیلات، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در تهران به ما قول داده اند که نرخ کارمزد این تسهیلات حداقل به ۱۸ درصد قبل برای متقاضیان خراسان جنوبی کاهش یابد. 

استاندار، موافقت خود را با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای تکمیل طرح‌های هادی اعلام کرد.

قناعت با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در زمینه صدور اسناد مالکیت واحد‌های مسکونی توسط بنیاد مسکن استان، متذکر شد: در بعضی از شهر‌های خراسان جنوبی مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی حدود ۳۰ درصد است که باید در انجام اقدامات مورد نیاز در این باره تسریع شود.

او  با بیان اینکه در بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق زلزله زده بشرویه، با همه درخواست‌های ما در این زمینه موافقت شد، گفت: از فرصت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی در روستا‌ها و ۳۵۰ میلیون تومانی در شهر‌ها و همچنین پرداخت ۹۵ میلیون تومان کمک بلاعوض باید نهایت استفاده را بکنیم.

استاندار با تأکید بر سرعت بخشیدن به روند تشکیل پرونده‌ها در بنیاد مسکن استان، اظهار کرد: رسانه‌های خراسان جنوبی هم باید برای فرهنگ سازی در زمینه مقاوم سازی مسکن‌های روستای توسط مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

قناعت اظهار امیدواری کرد: تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۰ یکبار دیگر تجدید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.