در پی انتشار فیلمی از آتش زدن پرچم جمهوری آذربایجان توسط مردی ارمنستانی در حاشیه مسابقات ورزشی، باکو اعتراض شدید خود را اعلام کرد.

جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) پس از به آتش کشیده شدن پرچم ملی این کشور در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری در ارمنستان، مراتب اعتراض شدید خود را اعلام کرد.

به گزارش رویترز، جمهوری آذربایجان می‌گوید شرکت در مسابقات قهرمانی برای ورزشکارانش غیرممکن شده و آن‌ها ارمنستان را ترک کرده و از طریق گرجستان به کشورشان بازگشته‌اند.

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جمهوری آذربایجان می‌گوید آتش زدن پرچم این کشور با اهداف و اصول ورزشی که صلح و درک متقابل را بین ملت‌ها ترویج می‌کند، مغایرت دارد. در بیانیه وزارت ورزش تاکید شده که «سیاسی شدن ورزش کاملا غیرقابل قبول» بوده و نشان می‌دهد ارمنستان «آمادگی برگزاری چنین رویداد‌هایی را ندارد». 

فرید گایبوف، وزیر ورزش و جوانان جمهوری آذربایجان در توئیتر خود نوشت: «ما از جامعه جهانی و نهاد‌های ورزشی بین المللی می‌خواهیم که این اقدام وحشیانه را به شدت محکوم کنند. همچنین از فدراسیون وزنه برداری اروپا می‌خواهیم که تحریم‌هایی را علیه ارمنستان اعمال کند». 

ارمنستان این انتقاد را رد کرده و می‌گوید این حادثه به سرعت و بدون هیچ خطری برای رقبا در مسابقات قهرمانی وزنه برداری اروپا حل شده است.

صد و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی اروپا با حضور ۳۸۰ ورزشکار از ۴۰ کشور اروپایی روز جمعه در ایروان، پایتخت ارمنستان آغاز شد. به تازگی تصاویری منتشر شده که مردی ارمنستانی در جریان مسابقات پرچم جمهوری آذربایجان را روی صحنه به آتش می‌کشد و آن را از سالن خارج می‌کند. او بازداشت و به یکی از پاسگاه‌های پلیس ایروان فرستاده شد. کمی بعد، خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از وکیل او گزارش داد که او آزاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بال
۰۸:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر فاشیستم های ارمنی
Iran (Islamic Republic of)
علی حسین داودی
۲۰:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
دستش درد نکند این پرچم بی ریشه را اتیش زده این اقای الهام علیف خیلی دور برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
از ارمنستان بیشتر از این انتظاری نیست... پرچم هر کشوری برای مردمش مقدسه... ولی نظرات کاربران اصلا مورد پسند یک ایرانی نیست بیشتر از روی تعصبات قومی و نژادی ...
مردم آذربایجان برای ما عزیز و قابل احترامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
والله پرچمی تقلبی و فاقد هویت حتی ارزش اتش زدن رو هم ندارد. این پرچم بی هویت در قفقاز رو مقایسه کنید با پرچم گرجستان
Iran (Islamic Republic of)
اروین
۱۲:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
کاره خوبی کرد چند بار اونا اتیش زدن یبارم ارمنی ها اتیش بزنن
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
خب تو هم پرچم ارمنستان رو تو مسابقه آتیش بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
خب چرا ازاد نشه؟؟
پرچم کشوری ک توسط صیهونیسم اداره میشه ب اتیش کشیده شه
خود اذری ها ناراحت ن از اقدامات تعصبانه صیهونیستی الهام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
کار بسیار احمقانه ای کرده ارمنستان ، سیاست رو قاطی ورزش کردن درست نیست این نشون می ده به هر کشور ضعیفی نباید میزبانی ورزشی تعلق بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۰:۴۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
آقای محمد اتفاقا کار درستی کرده ظاهرا شما اصلا تو باغ نیستی بیا تو باغ/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
الان غربی ها سردمدار قاطی کردن ورزش در سیاست اند نمونه اخرش محروم کردن روسیه از مسابقات جهانی قطر بود . از این دست نمونه معیارهای دو گانه غربی ها زیاد است
آخرین اخبار