کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای تشدید بارش ها در نوار شمالی کشور و مناطق مختلف از امروز تا روز سه شنبه صادر شده است.

فریبا گودرزی گفت: از امروز فعالیت سامانه بارشی در نواحی مختلف کشور آغاز و تا روز سه شنبه ادامه می یابد که در این مدت شاهد  رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، همراه با کاهش نسبی دما و در نواحی مستعد تگرگ خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، در این مدت در نواحی گیلان، مازندران، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات شمالی هرمزگان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی درگیر این سامانه بارشی هستند.

او گفت: لغزندگی جاده ها، صاعقه، تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی از اثرات این سامانه بارشی هستند؛ بنابراین توصیه می شود  از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها اجتناب کرده  و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار