مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور به استان ۲ طرح در حوزه برق مصوب شد که این مهم با برق‌رسانی به سه روستا و بهینه‌سازی شبکه‌های شهری و روستایی استان اجرایی شد.

مجید فرهزاد در جمع خبرنگاران گفت: در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان مقرر شد تا برق‌رسانی به سه روستای سخت‌گذر شهرستان کوهرنگ برق‌رسانی شود که این مهم در روز‌های ابتدایی امسال محقق و روستا‌های لپد علیا، لپد سفلی و دره‌بالا از توابع بخش بازفت از طریق اتصال به شبکه سراسری، برق‌دار شد.

وی ادامه داد: برق‌رسانی به این سه روستا با احداث ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط، یک هزار و ۱۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و نصب سه دستگاه ترانسفورماتور انجام شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برهمین اساس تاکنون ۱۰۰ درصد خانوار‌های شهری و ۹۹.۷ درصد خانوار‌های روستایی (۷۵۵روستا) در سطح استان برق‌دار شده است.

فرهزاد در ادامه تصویب ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های شهری و روستایی را از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان عنوان کرد و گفت: مقرر شد که برای اجرای این مصوبه ۶۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی و ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تامین شد که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی تخصیص یافته و اجرای این مصوبه با قوت در حال انجام است.

وی به عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۳۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای برق‌رسانی به هشت روستا، بهینه‌سازی شبکه روستایی، توسعه شبکه فشار متوسط، اجرای شبکه‌های هوشمند، افزایش ظرفیت پست توزیع و اجرای طرح‌های تامین برق کشاورزی و صنایع در سال گذشته هزینه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مجموع از سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۱ افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تاسیسات برق به تجهیزات استان اضافه و شبکه‌های برق‌رسانی اجرا شده است.

فرهزاد، هوشمندسازی صنعت برق را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: در همین راستا ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری خریداری و اجرا می‌شود.

وی، کاهش چهار درصدی تلفات انرژی برق را از دیگر توفیقات این شرکت در استان اعلام کرد و افزود: تلفات انرژی برق از ۱۲.۵ درصد از سال ۹۶ به هشت درصد در سال‌جاری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از توزیع سه هزار پنل بین عشایر استان خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا یک هزار پنل دیگر نیز در استان توزیع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
استان بام ایران چهارمحال و بختیاری با توجه به قرار گیری بین مرکز و بنادر کشورمان میتواند میزبان چندین نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی کشورمان باشد
آخرین اخبار