مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال وبختیاری از پرداخت ۴۲ میلیارد ریال پاداش به مشترکینی که در طرح‌های مدیریت مصرف برق در سال ۱۴۰۱ مشارکت داشته اند، خبر داد.

مجید فرهزاد با اشاره به اینکه پرداخت پاداش مدیریت مصرف برق از طریق تخفیف در صورت حساب برق مصرفی اعمال خواهد شد، تشریح کرد: از میزان ۴۲ میلیارد ریال پاداش پرداختی ۲۵ میلیارد ریال سهم مشترکین بخش کشاورزی، ۱۴ میلیارد ریال سهم مشترکین صنعتی یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال سهم جایگاه‌های سوخت سی ان جی، ۶۰۰ میلیون ریال جهت نیروگاه‌های تولید پراکنده و ۳۰۰ میلیون ریال سهم مشترکین اداری بوده است.

وی در ادامه افزود: برای سال جاری نیز سهمیه کاهش پیک بار استان در ایام اوج مصرف برق ۸۹ مگاوات اعلام شده که برای تحقق آن برنامه ریزی‌های لازم و طرح‌های تشویقی مناسب در حوزه‌های کشاورزی، خانگی، صنعتی، ادارات و.. تدوین شده است.


بیشتر بخوانید


مجید فرهزاد باتاکید براینکه در سال ۱۴۰۲ نیز پایش مصرف برق ادارات بصورت جدی در دست اجرا می‌باشد، گفت: ۳۳ برنامه مدیریت مصرف برای استان ما تدوین شده که من جمله آن تغییر ساعات کاری ادارات خواهد بود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی تشریح کرد: در این زمینه کار‌های خوبی در استان صورت گرفته تا جایی که در سال گذشته از میزان ۴۴۰ مگاوات مصرف برق در ایام پیک بار، ۱۲.۵ مگاوات آن از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تامین شده و همچنین برای توزیع دو هزار پنل خورشیدی در بین عشایر برنامه ریزی گردید که یک هزار دستگاه آن تحویل گرفته شد که از طریق امور عشایر استان در بین این قشر توزیع گردید و یک هزار دستگاه دیگر نیز بعداز تحویل شرکت سازنده توزیع می‌شود.

مجید فرهزاد با اشاره به اینکه داشتن کد آبادی وسکنه دائمی بالای ده خانوار از شروط برق دار کردن روستا‌ها می‌باشد گفت: تاکنون ۹۹.۷ درصد جمیعت خانوار‌های روستایی (۷۵۵ روستا) از نعمت برق برخوردار بوده و از سال ۹۶ تاکنون ۴۷ روستا در سطح استان برق دار شده است.

وی در خصوص توسعه زیر ساخت‌های برق رسانی استان گفت: با اضافه شدن دوپست انتقال ۴۰۰ کیلوولت شهدای لردگان وجهانبین فرادنبه در چند سال گذشته در استان، ظرفیت پست‌های انتقال از ۴۴۰ مگاوات به ۱۴۰۰ مگاوات رسید که فرصت سرمایه گذاری صنایع سنگین را نیز در استان فراهم نموده و در نگاه کلی از سال ۹۵ تاکنون در مجموع بخش‌های انتقال، فوق توزیع وتوزیع در تاسیسات برق رسانی استان دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار