تمامی کودکستان‌ها و مهدهای کودک بدون مجوز در چهارمحال و بختیاری متوقف می شوند.

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان گفت: تمامی کودکستان‌ها، مهد‌های کودک و موسساتی که به کودکان زیر ۶ سال آموزش می‌دهند، باید مجوز خود را از آموزش و پرورش دریافت کنند.

وی افزود: همچنین مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌هایی که قبلا از سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش مجوز دریافت کرده‌اند لازم است برای ادامه فعالیت در سامانه ملی تعلیم و تربیت کودک برای تطبیق مجوز خود ثبت‌نام کنند.


بیشتر بخوانید


امیریان اضافه کرد: فرایند تطبیق مجوز مراکز پیش‌دبستانی از ابتدای فروردین‌ماه آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۵۰ مرکز در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد ۳۰۰ مجوز در سامانه پس از اتمام فرایند تطبیق، تایید شده است.

امیریان گفت: مراکز به منظور تطبیق مجوز ابتدا باید در سامانه ملی تعلیم و تربیت کودک ثبت‌نام کنند سپس در صورت تایید مدارک توسط کارشناس منطقه، پرونده به هسته گزینش ارسال می‌شود.

وی افزود: پس از اتمام مراحل گزینش پرونده به صورت الکترونیکی به اداره کل آموزش و پرورش استان ارجاع و در صورت تکمیل بودن مدارک مجوز فعالیت صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار