منطقه شهیون یکی از جاذبه‌های گردشگری بکر و دست نخورده در شهرستان دزفول است.

دریاچه شهیون که نام دیگر آن دریاچه سد دز است، یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران و از جا‌های دیدنی دزفول محسوب می‌شود که در شمال غربی دزفول و در  در ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک و پشت دو کوه شاداب و تنگوان، کنار روستای پامنار قرار دارد و باعث زیبایی منطقه شهیون شده است. منطقه شهیون با مساحت بالغ بر ۳۰۲ کیلومتر مربع از توابع شهرستان دزفول است که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر دزفول واقع شده است.

دزفول از تاریخی‌ترین شهر‌های جهان محسوب می‌شود. این شهر باستانی از فرهنگی غنی، جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی ارزشمندی برخوردار است.

طیف جاذبه‌های دیدنی در دزفول آن‌قدر گسترده است که می‌تواند پاسخگوی هر علاقه‌ای باشد، از علاقه‌مندان به آثار تاریخی و باستانی گرفته تا دوست‌داران جاذبه‌های طبیعی و مناظر بکر، دست خالی از این شهر بیرون نمی‌روند.

از طرفی دیگر جریان داشتن رودخانه دز از میان شهر، چشم‌انداز‌های بی‌نظیری خلق کرده و این شهر را به یکی از جذاب‌ترین شهر‌های ایران تبدیل کرده است.

آبشار شوی،  آسیاب‌های آبی،  بقعه یعقوب لیث صفاری، بقعه سبزقبا، دره کول خرسون (دره ارواح)، تپه‌های باستانی چغامیش، بقعه امامزاده رودبند، قلعه شاداب،   دریاچه شهیون، خانه تاریخی سوزنگر، پل قدیم، خانه تیزنو، دره توبیرون، قمش چوقابافان  تنها چند نمونه از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و مذهبی  شهرستان دزفول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.