مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ایجاد سوله بحران برای سامان‌دهی اجساد در زمان‌های حساس یک نیاز حتمی است خواستار همکاری دستگاه‌های ذیربط برای راه‌اندازی این سوله در شهر کرمانشاه شد.

سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت : سوله بحران یک درد اجتماعی است که ما برای آینده استان پیش بینی می‌کنیم و راه اندازی این سوله خدمتی ماندگار برای مردم است که می‌تواند تا ۱۰۰ سال آینده جوابگوی بحران‌های مختلف باشد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این سوله با رای هر ۱۱ عضو شورای شهر کرمانشاه مصوب شده و لازم الاجراست، گفت: در ابتدا همه اعضای شورای شهر موافق راه اندازی سوله بودند، اما در ادامه مخالفت‌هایی ایجاد شد که مانع پیشروی کار است و باوجود همه هزینه‌هایی که تاکنون پزشکی قانونی متحمل شده است، کار متوقف شده است.

وی تصریح کرد: سوله بحران که یک سرمایه ملی است هر روز شاهد سرقت تجهیزات آن هستیم و دغدغه ما فردی نیست بلکه حقوقی و اداری است.

 خانی با بیان اینکه درخصوص راه اندازی این سوله فضاسازی‌های بسیار منفی در فضای مجازی صورت گرفته است، اظهار داشت: باوجود همه سنگ اندازی‌هایی که در این مسیر شد، اما اصحاب رسانه در خصوص مزایای راه اندازی این سوله اطلاع رسانی‌های مفیدی انجام دادند که نهایتا در کمیته تلفیق به تصویب رسید.

سال گذشته بیش از ۴۵ هزار معاینه انجام شده است

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گزارشی از عملکرد پزشکی قانونی در سال گذشته ارائه داد و گفت: کل معاینات در سال گذشته ۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر بوده، ۲ هزار و ۵۹۳ جسد معاینه شده که از این تعداد ۳۵۴ مورد از این اجساد در زمان‌های تعطیل و غیراداری بررسی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از کل معاینات انجام شده در سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۶۲ مورد ادعای نزاع و ۱۰ هزار و ۹۸۳ مورد ادعای تصادف بوده است، افزود: در سال گذشته یک هزار و ۵۳۶ نفر فوت بر اثر تصادف، ۶۵۱ نفر مصدومین حوادث کار، ۳۱ فوتی حوادث کار، ۲۰ فوتی گازگرفتگی، ۶۰ فوتی سوختگی، ۱۵ فوتی غرق شدگی، ۱۵ فوتی برق گرفتگی و ۶۶ مورد فوتی هم بر اثر مصرف قرص برنج داشتیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.