وزیر صمت گفت: روند فعالیت ما متمرکز بر حکمرانی نوین است و تلاش داریم تا با همکاری سازمان‌های دیگر عرض حکمرانی نوین گسترش پیدا کند.

رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت:کلید واژه در وزارت صمت به عنوان حکمرانی نوین است به طوریکه کسب و کار‌های ایرانی بیشتر از خروجی‌های امروز است.

او گفت: گلوگاه ما حکمرانی است ما اگر به یک حکمرانی نوین برسیم شاهد جهش در بخش‌های مختلف خواهیم شد.

فاطمی امین گفت: در همه زمینه‌های تولیدی که امروز در کشور فعالیت داریم، به طور عمومی به دنبال حل و فصل مسائل کسب و کار باشیم. به طور مثال اصلاح ساز و کار مالیاتی یا بهبود محیط کسب و کار که اثر خود را بر همه رشته فعالیت‌ها خواهد گذاشت.

وزیر صمت گفت: روند فعالیت ما متمرکز بر حکمرانی نوین است و تلاش داریم تا با همکاری سازمان‌های دیگر عرض حکمرانی نوین گسترش پیدا کند.

فاطمی امین گفت:سامانه جامع تجارت در واردات کالا، تولید و ... دارای کار‌هایی بیشتر است، اما سامانه‌های فروشگاهی دارای داده ای شفافیت حتی در خرید فروشگاهی است.

او گفت: در بهبود فرآیند‌های تجاری خدماتی اقدامات بسیاری توسط وزارت صمت صورت گرفته و بهبود خدمات در صدور کارت بازرگانی موجب حذف اعمال سلیقه کارشناسی و جلوگیری از خطا‌های سهوی و عمدی و مفاسد احتمالی شده است.

وزیر صمت گفت: یک سامانه شفافیت فروشگاهی راه‌اندازی شده که در ابتدا برای تعدادی از فروشگاه‌ها به‌صورت آزمایشی اجرایی شده است. طبق این سامانه، پس از خرید یک کالا، بارکد آن کالا برداشت و باطل می‌شود و تمامی اقدام‌ها کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

فاطمی‌امین گفت:مطمئنا تنظیم بازار بر اساس این سامانه صورت می‌گیرد و هر شب خواهیم دانست یک مغازه یا فروشگاه، چه تعداد کالا، چه مقدار و با چه قیمت و اصالتی فروخته است.

وزیر صمت گفت: اکنون همکاران ما در سراسر کشور  ۱۰۰ قلم کالا را قیمت گیری می‌کنند و عصر آن روز استعلام قیمت‌ها را می‌گیریم. اما در سامانه شفاف فروشگاهی وقتی خریدی انجام می‌شود و خریدار کارت می‌کشد تمام اطلاعات مبلغ و میزان خرید برای سامانه ارسال می‌شود.

فاطمی امین گفت: هر روز به ما اطلاع می‌دهند که چه نوع ماکارونی با این تعداد و قیمت در فلان فروشگاه در شهر به عنوان مثال اصفهان فروخته شد.

وزیر صمت گفت: این سامانه دو کاربرد دارد، ابتدا اینکه موجودی کالا‌ها و کالا‌های باقی مانده مشخص می‌شود و به این ترتیب آمار شرکت پخش شفاف می‌شود،کاربرد دوم اینکه مشخص می‌شود کالا با چه قیمتی فروخته شده و می‌توان متوجه گرانفروشی‌ها شد.

به گفته او، اطلاعات پرداخت در اختیار ما قرار می‌گیرد و قیمت‌ها را می‌تواند کنترل کند.

فاطمی امین  گفت:الزامی که راهور باید انجام دهد این است که باید شماره گذاری را در سامانه جامع تجارت استعلام بگیرند.

او گفت:در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با راهور برای اجرای این مقررات انجام شده به طوری که سامانه‌های صمت به فراجا متصل شده است.

وزیر صمت گفت: سامانه معاملات خودرو باید شفاف شود همچنین روز گذشته جلسه‌ای در مجلس در دستور کار قرار گرفت به طوری که مالیات بر عایدی سرمایه، مانع سوداگری و مالیات‌های سوداگرانه حذف می‌شود.

ما در واقع در پایان هر روز تعداد و قیمت فروش محاسبه می‌شود و همکاران ما روزانه قیمت‌ها را چک می‌کنند که کدام محصول با قیمت بالا به فروش رفته است، اکنون ۲۰ هزار فروشگاه گوشی تلفن همراه داریم که تا دو ماه آینده به این سامانه متصل می‌شوند. این سامانه امکان تخلف را کاهش می‌دهد. از ۱۵ اسفند که عرضه لاستیک آغاز شد در این بین ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک باتوجه به این که در این سامانه ثبت نشده بود کشف و ضبط شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار