کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران گفت: در تمامی ایستگاه‌های مترو، مناسب‌سازی ویژه معلولان براساس مختصات آن‌ها انجام می‌شود.

زهرا فاتح درباره مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو گفت: از سال ۹۹ که مناسب سازی ایستگاه‌های مترو ویژه ناتوانان ابلاغ شد، فاز اول بهره‌برداری از مناسب سازی ۳۴ ایستگاه کلید خورد.

کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران ادامه داد: به همین منظور مناسب‌سازی یک ایستگاه در خط ۳، زیرگذر جناح، ۱۳ ایستگاه در خط ۶ که ایستگاه‌های لاله، کارگر، هفت تیر و ولیعصر از این خط به تازگی افتتاح شده‌اند و ۲ ایستگاه در خط ۷ آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ ایستگاه بالای ۹۵ درصد مناسب‌سازی شده است، اظهار کرد: ۶ ایستگاه خط ۶ و ۷ حدود ۷۵ درصد بهسازی شده‌اند.

کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران با اشاره به فاکتور‌های لحاظ شده در مساله مناسب‌سازی، تاکید کرد: گسترش مسیر ویژه نابینایان یا همان نوار بساوایی از جمله این فاکتور‌ها بود. در هر ایستگاه با یک ورودی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ و با ۲ دو ورودی ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ متر نوار بساوایی گسترش پیدا کرده است.

فاتح عنوان کرد: استقرار گیت ویژه معلولین، رمپ برای تنظیم اختلاف سطح در ورودی‌ها، آسانسور و پله برقی از دیگر فاکتور‌های مناسب‌سازی ویژه معلولان است.

وی افزود: تاییدیه آسانسور ۲۰ ایستگاه خط ۷ نیز صادر و اخیرا آسانسور ایستگاه مهدیه نیز افتتاح شد.

کارشناس مدیریت فنی مهندسی مترو تهران با بیان اینکه در خطوط جدید مترو طراحی‌های انجام شده فاکتور‌های متعددی به منظور مناسب‌سازی فضا دارد، گفت: راهرو، پله، میله‌های دستگرد، نورپردازی، اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی ویژه معلولان از جمله این امور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار