مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: برخی از اقدامات مدیریت مصرف توسط مصرف کنندگان اجرا میشوند. سال گذشته در این حوزه برنامههای بسیار خوبی مانند ۵=۱ تدوین و اجرا شد که در پی آن شاهد همکاری خوبی از سوی هموطنان بودیم به طوری که ۴۰ درصد از مشترکان در این طرح مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شدند و یک سوم از این ۴۰ درصد نیز بستانکار شدند یا قبض رایگان دریافت کردند.
به گفته سخنگوی صنعت برق، امسال نیز وزارت نیرو در مراحل پایانی تدوین این برنامه است و به محض اینکه به اتمام رسد اطلاع رسانی دقیق به مردم عزیز انجام خواهد شد.
رجبی مشهدی در خصوص بیمه خسارت توانیر گفت: هر سال در قانون بودجه پیش بینی میشود که از مشترکان چقدر بابت بیمه وسایل برقی یا حوادث ناشی از مشکلات نوسان برق دریافت شود که در قانون بودجه مبلغ کمی برای این موضوع تعیین میشود به همین دلیل شرکتهای بیمه گذار در سالهای قبل رغبت به همکاری برای ارائه خدمات ندارند و مناقصه مربوط به آن باید چند بار تکرار شود، اما در سال ۱۴۰۲ تلاش میکنیم فرآیند انجام کارهای اداری بیمه و انتخاب شرکت بیمه گذار کوتاهتر شود.
او ادامه داد: در این خصوص سامانهای نیز وجود دارد به آدرس bime.tavanir.org.ir که میتوان اطلاعات خسارت وارده را در آن ثبت کرد. امیدوارم امسال با تأمین برق پایدار مشکلی در خصوص نوسانات برق و مشکلاتی از این دست نداشته باشیم و یا در حداقل ممکن باشد.