شناسایی سه هزار و ۱۷۷ کودک مبتلا به تنبلی چشم در قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین از شناسایی سه هزار و ۱۷۷ کودک مبتلا به تنبلی چشم در استان و ارجاع آن ها به مراکز بینایی سنج خبر داد.

دهباشی پور مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: سال گذشته ۶۵ هزار و ۵۵۷ کودک قزوینی در طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال معاینه و مورد سنجش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم بر اساس ابلاغ دفتر پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی کشور برای سنجش بینایی کودکان سه تا شش ساله هر سال به‌صورت یک طرح ملی در دستور کار معاونت پیشگیری قرار دارد، اظهار کرد: هر ساله طرح غربالگری تنبلی چشم از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان اسفند ماه انجام می‌شود.

دهباشی پور در خصوص مراحل غربالگری بینایی سنجی اظهار کرد: این برنامه در سه سطح اجرا می‌شود که سطح اول مربی از طریق چارت E یا دستگاه غربالگر بینایی معاینه را انجام می‌دهد و در صورت عدم همکاری یا مشکوک بودن به سطح دوم اپتومتریست ارجاع می‌شود و بعد از مشخص شدن وضعیت کودک در صورت لزوم جهت معاینات تخصصی‌تر به سطح سوم پزشک معرفی می‌شوند.

به گفته این مسوول، کودکانی که در طول طرح تنبلی چشم سنجش بینایی می‌شوند در صورت نیاز، به کمک‌هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در ۵۳ مرکز مثبت زندگی و ۱۷ پایگاه بینایی سنج در سطح استان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار