فرماندار اهر از آلایندگی ۲ واحد کشتارگاهی دام و طیور در این شهرستان خبر داد.

آقای غنی‌زاده در جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه‌های شهرستان اهر با تاکید به اینکه نظارت دستگاه‌های مسئول بر نحوه رعایت بهداشت در کشتارگاه‌ها باید تشدید شود گفت: گزارش‌های ادارات حفاظت محیط زیست و بهداشت حاکی از ایرادات فنی و بهداشتی در کشتارگاه‌های این شهرستان است و در صورت بی‌توجهی به رفع نواقصات فنی و بهداشتی کشتارگاه های خاطی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی تکمیل طرح ساماندهی کشتارگاه نیمه صنعتی شهرداری اهر را خواستار شد و ادامه داد: سال گذشته به تبع نیاز مبرم شهرستان اهر به منظور تامین گوشت شهرداری و شورای شهر اهر به ساماندهی و رفع نواقصات کشتارگاه دام شهرداری اقدام کرد.

فرماندار اهر احداث کشتارگاه صنعتی دام را از نیاز‌های ضروری شهرستان عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها باید پیگیری احداث کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان اهر باشد چرا که این موضوع برای تامین امنیت غذایی مردم حائز اهمیت است.

آقای غنی‌زاده با بیان این‌که کشتارگاه‌های دام و طیور اهر از نظر اداره حفاظت محیط زیست جزو واحد‌های آلاینده محسوب می‌شوند یادآور شد: شهروندان اهری و اهالی روستا‌های همجوار از بوی نامطبوع گلایه می‌کنند که باید دستگاه‌های نظارتی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار