تامین زمین برای ۱۰ هزار مسکن ملی

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی مازندران از تامین زمین برای ۱۰ هزار مسکن ملی در استان خبر داد.

علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه وشهرسازی مازندران در جلسه هماهنگی با هدف تسریع در اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان با اشاره به این که ۲۹ هزار نفر برای مسکن ملی در استان واجد شرایط هستند، گفت: زمین مورد نیاز ۱۰ هزار واحد مسکن تهیه شده است.

او با بیان اینکه برای ساخت مسکن ملی ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ واحد سهمیه استان تعیین شده است، متقاضیان ثبت نام کننده برای طرح مسکن ملی را ۱۱۸ هزار نفر بیان کرد.

دیوسالار گفت: یکی از راهکار‌ها برای توسعه و شتاب مسکن ملی، توسعه طرح خود مالکی است و همچنین اراضی که در شهر‌ها و حاشیه وجود دارد باید بهسازی و نوسازی شوند و می‌توان از آن برای توسعه طرح ملی مسکن بهره برد.

او احیای بافت‌های فرسوده شهری را از دیگر طرح‌های پیش روی عنوان کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی مازندران در سال‌های گذشته ۴۶ پروژه در قالب احیای بافت‌های فرسوده را اجرا کرده است و در برخی از شهر‌ها نیز محدوده‌های بازآفرینی مشخص شده است.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی مازندران گفت: باید از ظرفیت بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده برای توسعه طرح ملی مسکن در استان استفاده کنیم.

او از تهیه بسته‌های تشویقی ۱۶ گانه توسط وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ آن خبر داد و افزود: در این بسته تشویقی افزایش تراکم، طبقات و ... مد نظر قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار