تامین زمین برای ۲۳۲ متقاضی طرح جوانی جمعیت

بیش از هزار و ۲۹۰ نفر در مازندران برای دریافت زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که زمین برای۲۳۲ متقاضی تامین شده است

علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه بیش از هزار و ۲۹۰ نفر در استان تاکنون برای دریافت زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده اند، گفت:  شرایط ۱۰۷ متقاضی تایید نهایی شده است

او افزود: تاکنون برای ۲۳۲ نفر تامین زمین انجام شده است و  برای مابقی افراد واجد شرایط نیز در سال جاری انجام می‌شود.

دیوسالار با اشاره به کمبود زمین در مازندران و پیچیدگی‌های فرایند تامین زمین، ادامه داد: هدف در این طرح واگذاری زمین به گونه ای است که قابلیت ساخت و ساز داشته باشد.

بر اساس قانون جوانی جمعیت خانوارهایی مشمول استفاده از زمین هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی  و آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه تا پایان شهریورماه امسال پیش‌بینی‌های حوزه درآمدی تحقق پیدا می‌کند، افزود: حفاظت از اراضی تملک شده برای ما بسیار مهم است.

او به دو مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اشاره کرد و گفت: این مصوبه مربوط به سیاست‌های محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهر‌ها و سیاست‌های باز تنظیم نظام پهنه بندی تراکم ساختمانی شهرهاست که به استان‌ها ابلاغ شده است. 

دیوسالار با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در معاونت املاک و حقوقی انجام شده است، افزود: ساماندهی ساختمان‌های اداری ستاد و شهرستانها، پایان عملیات تک برگ کردن اسناد دفترچه‌ای در ۶ ماهه نخست امسال در مازندران و ساماندهی بایگانی الکترونیک از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار