رئیس توسعه مکانیزاسیون گفت: بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ تا ۹۰ درصداز اهداف امسال است.

آقای کریم ذوالفقاری گفت: اکنون ۱۳۰۰ طرح با ظرفیت جذب ۱۰ میلیون تن مواد خام داریم که برای به بهره‌برداری رساندن این طرح‌ها به اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.  این اعتبار برای ساخت واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش‌های مختلف همچون سردخانه، بسته‌بندی و واحد‌هایی برای تبدیل ضایعات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده مورد نیاز است.

ذوالفقاری افزود: تمرکز ما بر روی فرآوری و ایجاد چرخه تبدیلی محصولات در استان‌هایی است که ماده اولیه‌اش را دارند.  بسیاری از واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند، زیرا هم بازار و هم منابع مالی دارند. بخشی از واحد‌ها هم ظرفیت اسمی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد دارند و میزان فعالیت آن‌ها به تسهیلات سرمایه درگردش، توان رقابت و وضعیت و نیاز بازار برمی‌گردد. بهره‌برداری از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ تا ۹۰ درصد از اهداف امسال است.

او میزان رغبت برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی را زیاد خواند و در عین حال گفت: لازمه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده در حوزه کشاورزی، حمایت دولت و تخصیص تسهیلات مناسب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار