عملیات گلوبال هاوک آمریکا بر فراز دریای سیاه متوقف شد

آمریکا پس از سقوط پهپاد ریپر، هواپیمای استراتژیک گلوبال هاوک خود را بر فراز دریای سیاه به طور کامل زمین گیر کرده است.

بر اساس داده‌های فلایت رادار ۲۴، آخرین باری که یک پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک بر فراز دریای سیاه در سواحل کریمه پرواز کرد، ۲۱ مارس بود. از آن زمان تاکنون، این پهپاد‌های آمریکایی مستقر در سیسیل وارد حریم هوایی دریای سیاه نشده اند. در عین حال، این پهپاد‌های آمریکایی در کل دوره قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به طور متوسط ​​ماهانه هشت تا ده پرواز شناسایی بر فراز منطقه دریایی کریمه انجام داده اند.

اطلاعات موجود در سایت نشان می‌دهد که از ۲۱ مارس تا ۲۰ آوریل، گلوبال هاوک تنها سه پرواز از یک پایگاه هوایی در سیسیل انجام داده است، اما همه آن‌ها در محدوده حریم هوایی رومانی و در فاصله بیش از ۴۰۰ کیلومتری انجام شده است. این پهپاد‌ها از شبه جزیره کریمه یعنی خارج از منطقه تحت پوشش راداری قادر به دریافت تصاویر راداری از زمین با حداکثر برد ۲۰۰ کیلومتر هستند.

یک منبع آگاه به خبرنگار «نووستی» گفت: آخرین باری که پهپاد گلوبال هاوک آمریکا بر فراز دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه پرواز کرد، ۲۱ مارس بود.

این منبع گفت: پس از حادثه پهپاد آمریکایی ریپر که در ۱۴ آوریل در آب‌های دریای سیاه سقوط کرد، تنها دو پرواز دیگر از پهپاد‌های گلوبال هاوک در ۱۷ و ۲۱ مارس بر فراز دریای سیاه انجام شد که هر دو در فاصله کمتر از ۱۴۰ کیلومتر از ساحل جنوبی کریمه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار