رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: ماهانه بالای ۱۰۰ هزارتن تخم مرغ تولید می شود که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

آقای ناصر نبی پور گفت: هم اکنون متوسط قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزارتومان است که کماکان با نرخ تمام شده واقعی اختلاف معناداری دارد.

به گفته او، با توجه به افزایش قیمت تمام شده ناشی از گرانی ویتامین، ریزمغذی، شانه و کارتن و هزینه های کارگری، قیمت تمام شده هرکیلو تخم مرغ ۵۳ هزارتومان است که مسئولان وزارت جهاد برمبنای بررسی های صورت گرفته این نرخ می دانند.

نبی پور ادامه داد: بنابر آمار تولیدکنندگان مرغ تخم گذار سال گذشته ۱۵ هزارمیلیارد تومان متضرر شدند که با این وجود مرغداری های بزرگ مجبور به حذف مرغ های جوان شدند چرا که امکان ادامه تولید برای آنها وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب سرانه مصرف ۱۴ کیلو، ماهانه ۹۰ هزارتومان تخم مرغ مورد نیاز کشور است، درحالیکه اکنون ماهانه بالای ۱۰۰ هزارتن تخم مرغ تولید می شود.

او درباره آینده بازار تخم‌مرغ گفت: اگر مسئولان هرچه سریع تر تمهیداتی برای اصلاح قیمت مصوب مرغ نیندیشند، مرغ ها زودتر به کشتارگاه می روند به طوریکه تولید در ۶ ماهه دوم دچار آسیب می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.