هزینه بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان از درآمد‌های مالیاتی در حوزه عمرانی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۲۷۵ میلیارد تومان از درآمد‌های مالیاتی واریز شده در استان، در حوزه عمرانی هزینه شده است.

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۲۷۵ میلیارد تومان درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شد که این اعتبارات برای انجام طرح های زیربنایی، عمرانی، زیباسازی، خدمات شهری، روستایی و عشایری هزینه شده است.

او افزود: از مجموع ۲۷۵ میلیارد تومان که پارسال واریز شد، ۱۵۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان با افزایش ۳۵ درصدی، ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها با افزایش ۹۶ درصدی، هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق فاقد دهیاری با افزایش ۱۵۹ درصدی و ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری با افزایش ۱۲۴ درصدی نسبت به سال قبل‌تر بوده است.

کریمدادی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در پارسال از محل درآمد‌های مالیاتی در حوزه شهری گفت: ۲ بوستان به نام بوستان الهیه بیرجند به مساحت ۲.۲ هکتار با اعتبار سه میلیارد تومان، بوستان شهید احمدی روشن مهرشهر به مساحت ۲.۲ هکتار با اعتبار هشت میلیارد تومان، مرحله ۲ اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی محله موسی بن جعفر (ع)، تکمیل مرکز فرهنگی تفریحی محله کارگران و احداث گلخانه تواز سوی سط شهرداری ماژان برای تأمین گل و گیاه شهرداری در بخش شهری اجرا و بهره‌برداری شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش روستایی نیز از محل عوارض مالیات ۲۴۷ طرح در بخش اجرای بلوار، بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، سنگ فرش، زیرسازی و آسفالت معابر فرعی و اصلی روستا، ۱۶ طرح در بخش اجرای فضای سبز و پارک، المان، تجهیز پارک و فضای بازی، زمین ورزشی، ۱۴ طرح در بخش ساخت و توسعه ایستگاه‌های دیجیتال، خرید ماشین‌آلات خدمت‌رسان، بهبود زیرساخت‌های آب کشاورزی و تهیه آب شرب، احداث و بهبود سرویس‌های بهداشتی اجرا شده است.

او ادامه داد: همچنین در بخش عشایری ۲۳ طرح در بخش بازگشایی ایل راه عشایری، مرمت چاه مالداری و آب انبار، احداث آبشخور دامی و احداث آب انبار، سامانه‌های ذخیره و انتقال آب از محل پرداخت عوارض مالیاتی اجرا شده است.

کریمدادی گفت: همچنین پارسال از محل درآمد‌های مالیاتی استان، ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شامل سهم شاخص‌های توسعه نیافتگی اختصاص یافته به فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات امور عشایری، ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۰۰ میلیون تومان سهم پارک‌های علم و فناوری و ۱۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم مالیات سلامت نیز پارسال  پرداخت شده است.

او  تصریح کرد: هدف سازمان امور مالیاتی کشور در دولت سیزدهم ضمن حمایت و توجه ویژه به بخش تولید و اشتغال کشور، تامین و پایه‌گذاری درآمد‌های پایدار و ایجاد زمینه لازم نظارت و کنترل بخش‌های اقتصادی برای مهار تورم است.

کریمدادی گفت: امسال که مهار تورم و رشد تولید نام دارد با تحقق برنامه‌های پیاده‌سازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و پیشگیری از فرار‌های مالیاتی، بخش مهم و بزرگی از این برنامه‌ها محقق خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.