شناسایی ۳۰ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در خراسان شمالی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، ۳۰ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان شناسایی شدند.

 مهدی اسلام خواه گفت: در بازرسی‌های انجام شده بازرسان کار استان در سال گذشته، ۳۰ نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.

او گفت: خراسان شمالی از استان‌های ممنوعه برای به کاری گیری و اشتغال اتباع خارجی است و براساس قانون، به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی ممنوع است و در صورت شناسایی مالکان این واحد‌ها نیز طبق قانون جریمه می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: براساس ماده ۱۲۰ قانون کار اتباع بیگانه در صورتی می‌توانند در ایران کار کنند که دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و مطابق قوانین و آیین نامه‌های مرتبط با این بخش پروانه کار دریافت کنند.

اسلام خواه گفت: کارفرمایانی که اقدام به کارگیری اتباع خارجی غیر قانونی کنند بابت هر روز اشتغال غیر مجاز باید ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه مصوب شورای عالی کار معادل جریمه بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: جریمه کارفرمایانی که به کارگیری اتباع غیرمجاز را در سال تکرار کنند، ۲ برابر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.