پلمب ۲۵ کارگاه ساختمانی متخلف در خراسان شمالی

۲۵ کارگاه متخلف در سال گذشته در استان خراسان شمالی پلمب شد.

 

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سال گذشته هزار و ۱۳۴مورد بازدید از کارگاه‌های ساختمانی استان انجام و ۲۵ کارگاه ساختمانی پلمب شد.

نباتیان گفت افزود: بیشترین حادثه‌ها در کارگاه‌های ساختمانی مربوط به سقوط از ارتفاع است که به علت رعایت نشدن موارد ایمنی در این کارگاه‌ها رخ می‌دهد.

وی گفت: قربانیان حادثه‌های سقوط از ارتفاع، کارگران ساختمانی شامل آرماتور بندها، نما کاران و داربست بندان هستند که در ارتفاع فعالیت دارند و در این باره برای جلوگیری از وقوع این حوادث نیاز است تا شهرداری‌ها و مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجریان ذیصلاح نسبت به تشدید بازرسی‌ها اقدام کنند.

نباتیان افزود: برق گرفتگی، سقوط اشیا و یا برخورد با اشیا و درگیری با ماشین آلات از دیگر عوامل وقوع حادثه ناشی از کار در کارگاه‌های استان گزارش شده است.

بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر در استان از مزایای بیمه برخوردار هستند و بیشترین حوادث کار در این استان مربوط به حوزه ساختمان است.

قربان نباتیان افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۳۶ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شد که ۲ هزار و ۱۲۷ مورد منجر به صدور رای شد.

وی افزود؛ بیشترین علت اختلاف کارگری در استان مربوط پرداخت نشدن حقوق و مزایا است

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سال گذشته مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف از ۲۹ روز به ۲۶ روز کاهش یافت و رتبه دوم کشوری در زمینه کاهش مدت زمان رسیدگی به این پرونده از آن خراسان شمالی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.