تولید بیش از ۴۰۰ میلیون تومان پارچه سنتی در خراشاد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در فروردین امسال بیش از ۴۰۰ میلیون تومان پارچه سنتی در استان تولید شده است.

فولادی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به تولید ۸ هزار متر مربع پارچه سنتی در فروردین امسال گفت: ارزش این میزان پارچه سنتی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان است.  

او با اشاره به اینکه میزان تولید هر نفر در ماه ۱۰۰ متر مربع است افزود: سالانه این بانوان هزار و ۲۰۰ متر مربع پارچه سنتی به ارزش حدود ۵ میلیارد تومان تولید می‌کنند.  

فولادی تصریح کرد: میانگین فروش هر مترمربع ۵۰ هزار تومان است و هم اکنون در روستای خراشاد  ۸۰ صنعتگر مشغول فعالیت هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با  اشاره به اینکه علاوه بر تولیدات حوله، صنعتگران به کارگاه رنگرزی سنتی و دوخت البسه محلی در این روستا مشغول هستند اظهار کرد: این دست بافته‌ها به استان‌های سیستان وبلوچستان، قم، تهران، کرمان ارسال می‌شود.  

او با اشاره به اینکه صادرات این دست بافته‌ها به صورت چمدانی است گفت: پارسال دست بافته‌های صنعتگران این روستا به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان به کشور‌های انگلیس ارسال شده است.

 روستای خراشاد به دلیل اشتغال بانوان این روستا در تولید پارچه‌های سنتی (توبافی) در مهر ۱۳۹۷ اکتبر ۲۰۱۸ به ثبت جهانی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.