کنگره های علمی دانشگاه با هدف انسان سازی برگزار شود

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: همایش، رویدادهای مطالعاتی و کنگره های علمی دانشگاه باید باهدف انسان سازی و در قالب برنامه های جهاد و شهادت برگزار شود.

سردار مرتضی کشکولی در یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه لرستان با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی پس از انقلاب، انسان سازی می باشد و بهترین مجرای انسان سازی، مکتب جهاد و شهادت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه نقش بسزایی در شکل‌گیری انقلاب داشت بیان کرد: شهدا جزو نخبگان بودند که با خون خود پایه‌های انقلاب را محکم کردند هرچند مجاهدت و شهادت پرهزینه بود و انقلاب اسلامی این هزینه را پرداخت کرد اما آرمان‌ها را به دست آورده است.

وی ادامه داد: وصیت‌نامه شهدا باید در دانشگاه به عنوان یک راهبرد نهادینه شود همچنین آرمان های شهید به عنوان راهبرد دیگر مورد بحث و تحلیل قرار گیرد.

سردار کشکولی همچنین گفت: ارائه ۲ واحد درسی انقلاب اسلامی به عنوان دروس عمومی دانشگاه ها توسط شورای عالی انقلاب اسلامی پیگیری و شرکت در اردوی راهیان نور برای اساتید دانشگاه و دانشجویان فراگیرتر شود.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌ کن کبود رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان نیز گفت: امور زیرساختی و تقسیم عادلانه منابع مالی دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم پسوند و پیشوند محرومیت در دولت سیزدهم از نام استان برچیده شود.

برچسب ها: سپاه لرستان ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.