انتقال پسماند روستا‌های کوهین به سایت محمدآباد

 بخشدار کوهین گفت پسماند بعد از سال‌ها که در داخل بخش جمع آوری و در روستا‌ها دپو می‌شد به همت دهیاران و ناظرین فنی از طریق تعاونی دهیاری به سایت محمد آباد منتقل می‌شود.

علی موسوی نسب ،بخشدار کوهین گفت: پیش از این به واسطه دپو زباله‌ها در روستا‌های کوهین، مشکل زیست محیطی جدی در بخش ایجاد شده بود و چندین دهیار از طریق محیط زیست به دادگاه معرفی شده بودند، بنابراین در دوره جدید به صورت جدی تصمیم گرفتیم کلیه سایت‌های داخلی بخش تعطیل شود و پسماند به صورت متمرکز از بخش خارج شود.

 موسوی نسب با اشاره به تخیله پسماند بخش کوهین به سایت پسماند محمدآباد قزوین، تصریح کرد: پیش از این پسماند روستا‌های بخش کوهین در خود روستا دفن می‌شد که به دنبال آن شاهد آلودگی هوا، انتشار بوی نامطبوع و آلوده شدن مزارع کشاورزی بودیم که نارضایتی عمومی ایجاد کرده بود.

وی افزود: به واسطه دپو زباله‌ها در روستا‌های کوهین، مشکل زیست محیطی جدی در بخش ایجاد شده بود و چندین دهیار از طریق محیط زیست به دادگاه معرفی شده بودند، بنابراین در دوره جدید به صورت جدی تصمیم گرفتیم کلیه سایت‌های داخلی بخش تعطیل شود و پسماند به صورت متمرکز از بخش خارج شود.

بخشدار کوهین اظهار کرد: انتقال پسماند از بخش کوهین به محمدآباد از اهداف اصلی ما در این دوره بود. هم اکنون پسماند بعد از سال‌ها که در داخل بخش جمع آوری و در روستا‌ها دپو می‌شد به همت دهیاران و ناظرین فنی از طریق تعاونی دهیاری به سایت محمد آباد منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: انتقال پسماند را در ۳ مرحله به پیمان گذاشتیم و بعد از آنالیز و بالاتر بودن هزینه تصمیم گرفتیم این انتقال را با ترک تشریفات به تعاونی دهیاری‌ها بدهیم، از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه نیز این کار آغاز شده است و هم اکنون زباله ۴۸ روستا به صورت متمرکز به پسماند محمدآباد انتقال داده می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین برای اینکه زباله‌ها را در یک مکان متمرکز تخلیه و بارگیری کنیم نیاز به سکوی بارگیری و بارانداز در روستای آقابابا داریم، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته به کمک شورا و دهیار روستا آقابابا زمین مورد نظر برای احداث سکو با اعتبار حدودا ۴۰۰ میلیون تومان تهیه شد و و ظرف روز‌های آتی کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی تاکید کرد: روزانه حدود ۲۰ تن پسماند از بخش کوهین منتقل می‌شود، که در حال حاضر به صورت دستی روند کار انجام می‌شود در صورت تاسیس سکو روند انتقال بهبود پیدا می‌کند و دیگر شاهد مشکلات زیست محیطی و مسائل تهدید کننده سلامت و بهداشت مردم نخواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار