مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: کرمان پنجمین استان در سطح کشور برای ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ محسوب شده است.

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان کرمان امروز در دیدار با اصحاب رسانه گفت: پارسال علی رغم اینکه دشمنان قسم خورده دست به هر کاری زدند که آرامش ما را دچار تزلزل کنند، و بر همین منوال و درجریان اغتشاشات اخیر، یک روز هم اعتصاب کارگری در کرمان نداشتیم و این بصیرت قابل ستایش است.

او با بیان اینکه حجاب یک واجب شرعی و قانون هست، ادامه داد: مسئله حجاب را باید براساس فرمایش مقام معظم رهبری لسانی گوشزد کرد و با نرم زبانی و خوب حرف زدن بهتر می‌توان موثر‌تر عمل کرد و دراین جهت ما ابتدای امسال کمیته‌های عفاف وحجاب راتشکیل دادیم و این امر را از چندین راهکار از طریق این کمیته پیگیری خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه پارسال ۶۰ هزار و ۳۷۴ تعهد اشتغال داشتیم، افزود: ۱۱۲ درصد تعهد اشتعال سال۱۴۰۲ را اجرایی کردیم و بیش از ۱۵ هزار اشتغال روستایی و خانگی در استان راه اندازی شد.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:کرمان پنجمین استان در سطح کشور برای ایجاد اشتغال انتخاب و چهارمین استان در رده کاهش نرخ بیکاری شده است.

او بیان داشت: با افزایش نرخ مشارکت بانوان در انجام کار، نرخ بیکاری خانم ها‌ی کرمانی تقریبا بالا براورد شده است و در سال ۱۴۰۱، در زمینه برون سپاری ۲۵ دفتر کاریابی به دفاتر کاریابی‌های قبل اضافه شده است. 

مصباح با بیان اینکه پارسال ۱۷ هزارو ۴۵ بازرسی در استان انجام شده است، گفت: ۶۳۸ تشکل کاریابی و کارفرمایی در استان کرمان داریم که ۸ هزار و ۴۶ شکایت در جامعه کارگری رسیدگی و بیش از ۵ هزار دادنامه نیز دراین باره ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: برای بزرگداشت هفته کار وکارگری که از امروز آغاز شده است، ۴۰ برنامه اجرایی در طی این هفته مد نظر داریم، اعم از جشن‌های کارگری درشهرستان‌ها، برپایی میز خدمت در نماز جمعه سراسر استان، تجلیل از کارگران نمونه و برگزاری جشنواره امتنان و.. از برنامه‌های این هفته هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار