استاندار کردستان:

بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی کردستان در حال پیگیری است

زارعی کوشا گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند نقش بسیار جدی در کنترل قاچاق داشته باشد، تعیین تکلیف و بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی بوده که البته در حال پیگیری است.

 اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار داشت: بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید رهبری است لذا همه باید برای جلوگیری از معقوله قاچاق تلاش کنند.

او خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در مرز‌ها به ویژه مرز باشماق تعدد نظارت دستگاه‌های اجرایی است که این موضوع در سطح کشوری نیز در حال پیگیری است.

استاندار کردستان گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند نقش بسیار جدی در کنترل قاچاق داشته باشد، تعیین تکلیف و بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی بوده که پیگیری می‌شود.

او افزود: در سالیان اخیر بازارچه‌های موقت مرزی برچیده شده و ارتزاق مرزنشینان دچار مشکل شده است و در همین راستا دستگاه‌های اجرایی با همکاری معاون سیاسی استاندار گزارش تحلیلی از وضعیت و تعطیلی بازارچه‌های مرزی و استدلال منطقی برای بازگشایی و پیشنهاد‌هایی در خصوص رفع مشکلات قبلی ارائه دهند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: کمیسیون باید امسال برنامه عملیاتی آماده و هدفی مانند بازگشایی مجدد بازارچه‌ها یا ساماندهی مرز‌ها را انتخاب و روند اجرای آن را پیگیری کند.

استاندار کردستان گفت: منطقه آزاد مریوان فعالیت خود را به صورت جدی‌تر آغاز کرده و طی روز‌های آینده نیز هیات مدیره انتخاب خواهد شد و فعالیت مرز به صورت رسمی آغاز می‌شود.

زارعی‌کوشا موضوعات مطرح شده در جلسه را موضوعات مهم و قابل توجهی عنوان کرد و گفت: برنامه عملیاتی و هدفی مشخص به عنوان رویکرد سال جدید در نظر گرفته شود.

توجه به مقابله با قاچاق ارز، ایجاد شعبه ارزی بانک‌ها در مرز سیرانبند از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.