نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و خدماتی مدارس قزوین افتتاح شد

 نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و خدماتی مدارس متوسطه استان قزوین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین افتتاح شد.

ساسان شهری معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم افتتاح  نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و خدماتی مدارس متوسطه استان،گفت: این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی‌های مدارس و مراکز آموزشی استان در راستای شعار سال مقام و با هدف ترویج فرهنگ اقتصادی و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش آموزان، هنرجویان، نخبگان، کار آفرینان و ارتباط مؤثر با مراکز دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی دایر شده است.

ساسان شهری افزود: هم اکنون ۴۳ درصد دانش آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که در این بخش آموزش و پرورش قزوین جزو استان‌های برتر کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۵۰ هنرستان از نواحی یک و دو، آوج، بویین زهرا و البرز حضور دارند، اظهار کرد: رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در اسناد بالادستی جایگاه خاصی دارند و برای تأمین نیاز‌های بازار کار توجه به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

شهری با اشاره به اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های فنی وحرفه‌ای تصریح کرد: دانش‌آموزان دوره اول متوسطه باید نسبت به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آشنایی داشته باشند تا بدین وسیله انتخاب رشته متناسب با علایق و استعداد خود داشته باشند.

به گفته این مسوول، در مدارس فنی وحرفه‌ای و کاردانش، دانش آموزان همگام با فراگیری علم و دانش، مهارت فنی نیز آموزش می‌بینند و این امر در رونق بازار کسب و کار نقش بسزایی دارد.

شهری ادامه داد: نمایشگاه تولیدات هنرجویان هنرستان‌ها و رویداد‌های کسب و کار و کار آفرینی فرصتی برای کسب دانش و مهارت‌های کاربردی و به روز در حوزه مدیریت و راه اندازی کسب و کار‌های نوپا و استارت آپ‌ها برمبنای دانش و تخصص دانش آموزان است.

وی یادآور شد: نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و خدماتی مدارس متوسطه استان قزوین با مشارکت استانداری، آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر، هنرستان‌ها و مراکز آموزشی در اجرای برنامه آموزش همراه با تولید، کد نویسی، گلستان زندگی، هدایت تحصیلی، معرفی رشته‌ها و مشاغل استان، رویداد کسب و کار و کارآفرینی، تا هفتم اردیبهشت هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی قزوین، برای بازدید عموم آزاد است.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که ۱۲۰ هنرستان دولتی و غیردولتی در استان دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار