خرید تضمینی ۵۷ هزار تن گندم و کلزا در استان قزوین

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین گفت:در سال گذشته حدود ۵۷ هزار تن گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد. 

مصطفی کریمی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته این اتحادیه مباشرت خرید تضمینی گندم و کلزا را برعهده داشت، اعلام کرد: با ایجاد ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم و ۴ مرکز خرید کلزا توسط شرکت‌های تعاونی روستایی، حدود ۵۷ هزار تن گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد. 

کریمی در ادامه با اشاره خرید توافقی ۶۰۰ تن جو در سال گذشته، گفت: خرید توافقی موجب تعامل بین ما و کشاورزان می‌شود تا بتوانیم از ضرر و زیان به کشاورزان جلوگیری و حلقه واسطه‌گران و دلالان را حذف کنیم.

وی همچنین به خرید توافقی محصولاتی، چون کشمش، ذرت، پسته، فندق، حبوبات، برنج، گوجه فرنگی و میوه‌های درختی اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از تولیدات داخلی، اتحادیه استان مستقیماً محصول را از کشاورز خریداری کرده و بدون واسطه به مصرف‌کننده نهایی رسانده است.

کریمی از صادارت رب به کشور امارات متحده عربی خبر داد و اظهار کرد: صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از راهبرد‌های توسعه صادرات و رشد پایدار اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت شرکت‌های تعاون روستایی تامین نهاده‌های کشاورزی و اشتغال‌زایی است، گفت: این اتحادیه خدماتی همچون تامین کود، بذر، سموم را به اعضاء تعاونی ارائه و خرید محصولات کشاورزی از روستائیان را انجام می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: اتحادیه استان متولی تامین و توزیع کود بوده و با توجه به نیاز کشاورزان هر منطقه و درخواست تعاونی‌ها و عاملین توزیع، نسبت به خرید و توزیع کود شیمیایی به صورت ماهانه اقدام می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین با اعلام اینکه ۴۴۲ سیب و پرتقال توسط این اتحادیه تامین و در بیش از ۳۰ غرفه در مناطق مختلف استان قزوین توزیع شد.

کریمی با تاکید بر اینکه کالا‌های تنظیم بازار با هدف کاهش معضل کمبود کالا‌های اساسی و کاهش دغدغه مردم توسط اتحادیه استان توزیع می‌شود، افزود: عرضه مستقیم محصولات به نفع تولید کننده و مصرف کننده است و با حذف واسطه‌ها فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده کاهش می‌یابد.

وی از توزیع ۲۵۵ تن کالا‌های تنظیم بازار در سال گذشته خبر داد و گفت: برنج هندی و هومالی، تخم مرغ، مرغ و گوشت منجمد و کالا‌های دیگر منجمله برنج طارم، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، روغن زیتون و... توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان توزیع شده است.

کریمی در ادامه گفت: با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید کالا‌های اساسی و به منظور تنظیم بازار، گوشت گرم تنظیم بازار توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین توزیع شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۸ تن خرما از سوی اتحادیه تعاون روستایی استان قزوین توزیع شده است، تصریح کرد: ذخیره سازی و توزیع خرما با هدف کمک به تنظیم بازار کالا‌های اساسی در ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای خریداری و مصرف خرما انجام شده است.

وی با اشاره به واگذاری حمل آرد به تعاون روستایی استان قزوین، گفت: در راستای خدمات رسانی به روستائیان وکشاورزان اتحادیه استان در سطح شهر و روستا‌ها اقدام به توزیع آرد می‌نماید.

کریمی با اشاره به فعالیت چشمگیر اتحادیه استان در نمایشگاه‌های استان افزود: در سال گذشته این اتحادیه در ۴ نمایشگاه استانی و همچنین در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های تعاون روستایی ایران حضوری فعال داشته است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین یادآور شد: این اتحادیه آمادگی توزیع برنج صدری هاشمی گیلان و منطقه الموت قزوین، زرشک، زعفران و عدس درجه یک منطقه کوهین و تمامی محصولات استان قزوین را در اتحادیه‌های سراسر کشور و استان قزوین دارد.

این مسئول دیگر فعالیت‌های اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین را؛ برگزاری دوره‌های آموزشی تشکل‌های تعاونی روستایی و کشاورزی، پشتیبانی برنامه جامع سیترا در شبکه تعاون روستایی و... عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار