درآمد سه ماهه نخست شرکت مادر گوگل تحت تاثیر افزایش درآمد تبلیغاتی فراتر از برآورد بازار بود.

این شرکت همچنین برنامه بازخرید سهام به ارزش ۷۰ میلیارد دلار را اعلام کرد که افزایش حدود سه درصدی قیمت سهام این شرکت در معاملات روز سه شنبه را به دنبال داشت.

آگهی‌دهندگان که به عمده فروش آلفابت کمک کردند، بودجه‌های خود را از مدل‌های تبلیغاتی آزموده نشده، به پلتفرم‌های ثابت شده‌ای مانند محصولات گوگل و یوتیوب تغییر دادند.

در این بین، آلفابت به دنبال کنترل شدید هزینه‌ها در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به رکود بوده و در ژانویه تصمیم گرفت حدود ۱۲۰۰۰ موقعیت شغلی را تعدیل کند.

این شرکت همچنین در رقابت برای جبران عقب ماندن از بینگ مایکروسافت و شرکت OpenAI که سازنده نرم افزار چت جی‌پی‌تی است، تمرکزش به هوش مصنوعی را بیشتر کرده است.

آمار رفینیتیو نشان داد درآمد آلفابت در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، به ۶۹.۷۹ میلیارد دلار رسید که بالاتر از برآورد ۶۸.۹۵ میلیارد دلار تحلیلگران از درآمد این شرکت بود.

 آلفابت سود خالص ۱۵.۰۵ میلیارد دلار را برای سه ماهه نخست سال میلادی جاری در مقایسه با ۱۶.۴۴ میلیارد دلار در مدت مشابه سال ۲۰۲۲، گزارش کرد.

منبع: رویترز

برچسب ها: گوگل ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار