اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان دلفان لرستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح پزشک خانواده در شهرستان دلفان به مرحله اجرا درآمد.

دکتر بهرام دلفان  رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت در امر درمان اجرایی شدن طرح پزشکی خانواده است که از اول اردیبهشت در سه شهرستان این استان اجرا شده است.

او  افزود: نواقص اجرای این طرح در سایر شهرستان‌ها نیز بزودی برطرف خواهد شد و طرح پزشکی خانواده در این استان اجرا خواهند شد.

دلفان ادامه داد: امسال محور برنامه‌های سلامت براساس پزشکی خانواده و سلامت برای همه با رویکرد پزشک خانواده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بااشاره به نامگذاری روز‌های هفته سلامت براساس محور‌های سلامت خانواده اضافه کرد: اگر پزشکی خانواده گسترش یابد سطح سلامت، اقتصاد خانواده ارتقا خواهد یافت.

دلفان در ادامه از احداث دومین مرکز رادیوتراپی در استان خبر داد و گفت: مرکز رادیوتراپی شهر بروجرد با کمک خیرین در حال احداث است تا علاوه بر خرم‌آباد این نوع خدمات در دومین شهر استان نیز ارائه شود.

او  توجه به حوزه کارآفرینی در بخش سلامت را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: با کمک به اشتغال در حوزه سلامت که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود می‌توان تا ۳۰ درصد به حوزه اشتغال استان کمک کرد لذا در همین راستا به کارآفرینی در حوزه سلامت در دانشگاه علوم توجه ویژه داریم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه بر توجه به فرهنگ سازی در حوزه سلامت تاکید کرد و یادآور شد: باید فرهنگ پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را ترویج داده و آن را تقویت کنیم. مباحث فرهنگی می‌تواند باعث جلوگیری از بروز هزینه‌های خانوار‌ها شود.

دلفان با اشاره به حمایت دولت از بیماران خاص، تاکید کرد: سال گذشته صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را تشکیل دادیم که حمایت‌های خوبی از این نوع بیماران در سطح استان صورت گرفت.

به گفته او ، پوشش صددرصدی افراد نیازمند و محروم موضوع مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

دلفان گفت: در زمینه بیماری‌های صعب العلاج و خاص با راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اقداماتی انجام شده است و مبالغی نیز تسهیلات پرداخت شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.