مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب از آغاز برداشت نخود فرنگی از سطح ۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

دارابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح زیرکشت محصول نخودفرنگی با عملکرد ۶ تن در هکتار در مجموع بیش از ۳۰۰ تن نخود فرنگی، تولید و روانه بازار مصرف شود.

کار برداشت نوبرانه صیفی جات از نیمه دوم فروردین ماه امسال در شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده که کشت نخود فرنگی در راستای اصلاح الگوی کشت و ارتقای اقتصاد خانوار‌های کشاورزان سرپل ذهابی انجام شده است.

هم اکنون قیمت نوبرانه نخود فرنگی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است و با توجه به اینکه نخود فرنگی یک گیاه دست چین است، برداشت آن به صورت دستی توسط کارگر صورت می‌گیرد و یکی از محصولات کشاورزی با اشتغال زایی بالا بوده و حدود ۷۰ نفر روز کارگر جهت برداشت در هکتار نیاز دارد.

 ۱۴ هزار تُن غلات از مزارع برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود گفت: پیش بینی می‌شود امسال تا ۱۴ هزار تُن غلات از مزارع این شهرستان برداشت شود.

عادل قادری افزود: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۸۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی جوانرود زیر کشت غلات رفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار آن جو و مابقی گندم که عمده این محصولات به صورت دیم است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مطلوب پیش بینی می‌شود برداشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود ادامه داد: ۲۲ دستگاه کمباین بومی و ۱۲ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم را در این شهرستان انجام می‌دهند.

قادری یادآور شد: برداشت گندم از اوایل تیر ماه در شهرستان جوانرد آغاز خواهد شد.

وی گفت: تدابیر لازم به منظور نظارت بیشتر بر کار کمباین‌ها و تامین سوخت آنها، خرید محصولات زراعی کشاورزان؛ جلوگیری از قاچاق گندم و برخورد با دلالان و افراد سودجو اندیشیده شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.