مشکلات مناطق محروم باید به شکل ریشه‌ای حل شود

سرپرست فرمانداری قزوین با بیان اینکه محرومیت زدایی از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم به شمار می‌رود، گفت: مشکلات مناطق محروم باید به شکل ریشه‌ای و اساسی حل شود.

غلامحسن اسلامی‌صدر سرپرست فرمانداری قزوین  در نشست با اعضای بنیاد علوی قزوین افزود: بنیاد علوی در محور‌های مختلفی ورود پیدا کرده است که در نهایت منجر به محرومیت‌زدایی می‌شود.

این مسوول گفت: محرومیت زدایی از مناطق محروم گامی برای اعتلای عدالت است و باید با شناسایی عرصه‌ها برای پشتیبانی از محرومان وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه برخی روستا‌های شهرستان قزوین دارای محرومیت است، افزود: با وجود اینکه برخی روستا‌های قزوین در مسیر توسعه قرار گرفته اند و شاهد مهاجرت معکوس در آن‌ها هستیم، برخی روستا‌ها نیز هنوز از محرومیت جدی رنج می‌برند که دامنه گستردگی آن‌ها متنوع است به طوری که در بخش مرکزی قزوین نیز روستا‌های محروم داریم.

سرپرست فرمانداری قزوین اظهار کرد: در صورت نگاه دقیق به روستا‌هایی که شاهد آبادی و توسعه آن‌ها هستیم، متوجه می‌شویم این روستا‌ها ظرفیت‌های خود را در بخش‌های مختلف کشاورزی، تولیدی و توریستی به درستی شناسایی و تقویت کرده‌اند و ما نیز باید در جهت تقویت این ظرفیت‌ها تلاش کنیم.

اسلامی صدر با بیان اینکه در محرومیت‌زدایی باید عدالت را مورد توجه قرار داد، افزود: نباید اینطور باشد که روستا‌هایی مورد توجه قرار بگیرند که بار‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند همچنان در کانون توجه باشند و روستا‌های دیگر همچنان در فقر و محرومیت به سر ببرند.

وی ادامه داد: باید اعتبار بیشتری به مناطق محروم اختصاص داد تا این مناطق بتوانند به توسعه نزدیک شوند.

سرپرست فرمانداری قزوین افزود: در محرومیت‌زدایی مناطق محروم باید به مدل بومی منطقه توجه شود و با توجه به ظرفیت هر روستا اقدامات لازم صورت بگیرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: تلاش همه ما رسیدن به نتیجه نهایی یعنی همان حذف فقر است و در این راه از همکاری با تمامی گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های مردمی استقبال می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار