تنها راه احیا و پایدارسازی دشت قزوین دوری از کار‌های جزیره‌ای است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تنها راه موجود برای احیا و پایدارسازی دشت قزوین تعامل و همکاری بین دستگاهی و دوری از کار‌های جزیره‌ای است.

محمد حسین  عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست هم اندیشی استاندار قزوین با تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی استان گفت: غیر از همکاری هیچ راه دیگری برای احیا و پایدارسازی دشت قزوین نخواهیم داشت و باید از کار‌های جزیره‌ای دوری کنیم.

عطایی افزود: امروز جهاد کشاورزی برای احیا و پایدارسازی دشت قزوین به همکاری دستگاه‌های متخلف اجرایی تا فرمانداری و بخشداری در استان نیاز دارد و باید بیش از گذشته به تفاهم و تعامل برسیم که یکی از مصادیق آن تشکیل دفتر مشترک آب و کشاورزی است.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم موانع ذهنی را برطرف کنیم که همکاری در کنار یکدیگر موفق آمیز خواهد بود قطعا کار‌های بسیار بزرگی در این استان صورت می‌گیرد.

عطایی گفت:در حوزه زراعت، دام و طیور و شیلات و بازرگانی و صنایع کشاورزی بر محور افزایش بهره‌وری و رشد تولید مطابق با شعار سال برنامه ریزی شده است.

وی افزود: الگوی کشت، توسعه گلخانه‌ها، توسعه اراضی شیبدار، سیستم‌های نوین آبیاری و انتقال آب، ساماندهی زنجیره‌های تولید شیر، گوشت قرمز، استفاده از ضایعات خوراک دام، افزایش دوره جوجه ریزی و کمک به توسعه بارانداز‌ها و پایانه‌ها با هدف تشکیل ستاد صادرات محصولات کشاورزی از عمده برنامه‌های سال جاری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: تمام شعار‌های رهبری در سال‌های گذشته پیوسته و دنبال هم بوده و به صورت زنجیروار به هم وابستگی دارد، سازمان جهاد کشاورزی با نکته به این شعار‌ها و اسناد بالادستی در چند محور اساسی در سال جاری برنامه رشد تولید را آغاز کرده است.

به گفته وی، امسال قصد داریم بیش از گذشته از ظرفیت بخش خصوصی در افزایش تولید استفاده کنیم و تمرکز سازمان در مشارکت دادن تولیدکنندگان افزایش می‌یابد.

عطایی ادامه داد: استان قزوین با یک درصد از خاک کشور و پنج درصد تولید کالا‌های اساسی در همین مقیاس در تولیدات کشاورزی جز ۱۰ استان برتر کشور محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار