ایجاد تغییرات و تحولات در حوزه سوادآموزی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت : در اوایل پیروزی انقلاب، خواندن و نوشتن مد نظر بود، اما در عصر کنونی پله‌های بالاتری از سوادآموزی مدنظر است.

علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور امروز (هفتم اردیبهشت) در شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کرمانشاه، با اشاره به تغییرات و تحولات در حوزه سوادآموزی کشور، گفت : کار‌های خوبی با استفاده از طرح‌ها و الگو‌های جدید برای ریشه کنی بی سوادی در برخی از استان‌های کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق این الگو‌ها سوادآموزی را بصورت نقطه به نقطه و از روستا‌ها شروع می‌کنیم تا به سطح استان و کشور می‌رسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در حال حاضر رویکردی در پیش گرفته ایم که طبق آن باید از خواندن و نوشتن عبور کرده و در مسیر تعریف سواد‌های مختلفی قرار بگیریم و در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی و ... استفاده کنیم.

وی به آمار باسوادان کشور هم اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۸ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۴۶ درصد مردم باسواد بودند که اکنون این رقم به ۹۷.۱ درصد رسیده است.

عبدی نرخ سوادآموزی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان کرمانشاه را هم ۹۸.۱ درصد اعلام کرد و گفت: کرمانشاه شرایط نسبتا خوبی دارد و امیدواریم طی دو سال آینده شاهد ریشه کنی بی سوادی در این استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.