اختصاص بیش از ۱۸ و نیم میلیارد تومان به طرح هادی روستایی

از محل اعتبارات ملی تاکنون ۱۸ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در روستا‌های خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

حاجی زاده معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: بنیاد مسکن پارسال و امسال پیگیری لازم جهت اجرای طرح هادی در سطح روستا‌های استان از محل اعتبارات استانی، ملی و قیر رایگان را در برنامه قرار داده است؛ به طوری که تاکنون ۳۳ میلیارو و ۹۳۹ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و در سطح ۶۶ روستای استان مصوب شده است.

او افزود: ۲۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان از این مبلغ دارای تخصیص است که طرح‌های مربوط به آن از طریق سامانه ستاد به پیمانکاران منتخب واگذار شده و در مرحله اجرا است.

حاجی زاده بیان کرد: از محل اعتبارات ملی نیز تاکنون ۱۸ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان به استان اختصاص یافته است که یک میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان از آن جهت تهیه طرح هادی و تهیه بافت ۵ روستای استان در حال هزینه کرد و انجام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان نیز در ۱۸ روستای استان به منظور اجرای طرح هادی و ۸۰۰ میلیون تومان جهت تکمیل بافت روستای نایبند شهرستان طبس اختصاص یافته که در مرحله انتخاب پیمانکار است.

او عنوان کرد: از محل قیر رایگان نیز حدود ۵۶ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است که با هماهنگی فرمانداران، روستا‌های دارای اولویت استفاده از این محل شناسایی و پیمانکاران مربوطه از طریق سامانه ستاد انتخاب شدند.

حاجی زاده تصریح کرد: در همین جهت و با پیگیری‌های مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار و دیگر مسئولین و فراهم شدن امکان جذب قیر بیشتر بصورت تهاتری در سطح استان، سهمیه قیر استان بیش از صد درصد افزایش داشت و مجدد مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به سهمیه اولیه استان اضافه شد که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ روستای استان از این محل منتفع و معابر این روستا‌ها در برنامه آسفالت قرار گیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعتبار کلی مصوب جهت تهیه و اجرای طرح هادی در سطح روستا‌های استان را ۱۸۰ میلیارد و ۲۹۲ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: از این مبلغ ۱۶۸ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان دارای تخصیص است و پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ روستا از این نعمت بهرمند شوند و تا پایان شهریور  نیز عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

او عنوان کرد: از اقدامات صورت گرفته در سطح روستا‌ها می‌توان به اجرای جوی و جدول، سنگ فرش معابر و ازاره سازی، اجرای عملیات خاکی، زیرسازی و آسفالت معابر اشاره کرد که متناسب با وضعیت روستا‌ها و عرض معابر و میزان مشارکت اهالی و دهیاری در سطح روستا‌ها تعریف و اجرا می‌شود.

برچسب ها: طرح هادی ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار