همزمان با روز فرهنگ پهلوانی همایش "پهلوانان قهرمان" در استان مرکزی برگزار می‌شود.

سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در جلسه هماهنگی همایش تجلیل از جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس با عنوان "پهلوانان قهرمان" گفت: جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس مصداق عینی پهلوانان قهرمان هستند که حیات با برکت خود را با سربلندی و عزت می‌گذرانند.

سرهنگ کریمی افزود: بنا داریم در ایام ۱۷ شوال (۱۸ اردیبهشت) همایش "پهلوانان قهرمان" را با حضور جانبازان عزیز برگزار کنیم و هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی هم در این راستا برنامه‌های خوبی پیش بینی کرده است.

او اضافه کرد: هفدهم شوال که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده فرصتی مناسب برای پرداختن به این فرهنگ ارزشی است و ستاد کنگره شهدای استان مرکزی برنامه‌های متنوعی در این راستا پیش بینی کرده است.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: همایش تجلیل از پهلوانان گامی بلند در راستای معرفی قهرمانان دفاع مقدس به مردم و جوانان است و هر اندازه بتوانیم مرام و فرهنگ پهلوانی را در جامعه نهادینه کنیم قطعا از برکات آن بهره‌مند خواهیم شد.

او ادامه داد: یکی از مهمترین رویکرد‌های کنگره شهدای استان مرکزی پرداختن به نقش اقشار مختلف جامعه که در دوران دفاع مقدس نقش داشتند است که در این راستا اجلاسیه‌های تخصصی برگزار شد و هم اکنون اجلاسیه‌های دوم و اقشار دیگر در دستور کار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: یکی از اقشار مهم جامعه ورزشکاران هستند که در گام دوم کنگره برنامه‌های مختلفی برای آن‌ها پیش بینی و تدارک دیده شد و ورزش پهلوانی از جمله آن‌ها است و در این راستا برنامه‌های متنوعی در هفدهم شوال با کمک هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده که رنگ و بوی ایثار و شهادت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.